نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 13:21

مشوق‌های قانون جوانی جمعیت به درستی اجرا شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه بخشی از مشوق‌هایی که در قانون جمعیت آمده، به درستی اجرا نشده است، گفت: گاهی از اوقات عدم اجرای مصوبات تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جمع اعضای اندیشه‌ورز شورای راهبردی جمعیت استان، با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی، اشتغال و مسکن تأثیر مستقیمی در فرزندآوری و مساله جمعیت دارند، اظهار داشت: تا زمانی که این مشکلات به صورت کامل حل نشود، موفقیت‌ها نیز کم اثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی که در قانون جمعیت آمده، بخشی از آن به درستی اجرایی نشده است، گفت: گاهی از اوقات این عدم اجرای مصوبات و قوانین خود تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئله جمعیت، مسئله خود پدران و مادران و فرزندان در آینده است، یادآور شد: گاهی اوقات والدینی که فرزندان کمتری دارند با از دست دادن فرزندان خود و یا جدا شدن فرزندان در سنین بالاتر با مشکلاتی روبرو می‌شوند که این مشکلات در خانواده‌های با تعداد فرزند بیشتر، کمتر مشاهده می‌شود.

وی افزود: خانواده‌هایی که بدون فرزند هستند و یا تک‌فرزند، با مشکلات و آسیب‌های فراوانی مواجه می‌شوند و لذا ضروری است تا این مسائل در جامعه به درستی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از احتکار ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی توسط برخی دستگاه‌ها، گفت: خوب است این ظرفیت‌ها شناسایی و به نحو احسن از آن استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای رفع دغدغه‌های جوانان به میدان بیاییم، اظهار کرد: جوانی که امروز قصد ازدواج دارد با هزینه‌های بسیاری روبروست و پس از ازدواج هم باید به فکر پرداخت اقساط خود باشد، بنابراین تلاش ما باید کاهش این دغدغه‌ها باشد.

شعبانی، با اشاره به اینکه تسهیل‌گری در امر ازدواج جوانان از وعده‌ها و دستورات رئیس جمهور بود تصریح کرد: برای تحقق این وعده قرار نیست رئیس جمهور خود این کار را انجام دهد، مجموعه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران با تمام توان ظرفیت‌ها را به نفع جوانان فعال کنند، گفت: برخی از مدیران می‌گویند قانون اجازه نمی‌دهد، در حالی که این وظیفه مدیر است، چراکه قانون حکومت نمی‌کند و این مدیر است که باید توان و قاطعیت داشته باشد و ظرفیت‌‎ها را فعال کند، در غیر این صورت هر جا ورود کنیم، می‌توانیم بهانه‌ای برای عدم انجام کار پیدا کنیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: یکی دیگر از عرصه‌ها در رابطه با افزایش جمعیت، بحث تولید محتوا مناسب است که باید با استفاده از آن بتوانیم آسیب‌های کاهش جمعیت و مشکلاتی که خانواده‌ها و جمعیت با آن روبرو می‌شوند را تبیین کنیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252479

مهمترین اخبار ایران و جهان: