نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 11:19

اصلاح سبک تولید آرد و شیوه تولید نان در قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شود

استاندار مرکزی گفت: پیشنهاد داریم نمایندگان در قانون برنامه هفتم توسعه، اصلاح سبک تولید آرد و شیوه تولید نان را به عنوان مطالبه و قانون ثبت کنند تا سبک تولید آرد و شیوه تولید نان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در همایش رویداد ملی نان کامل در اراک اظهار کرد: امروز گام اصلی و اول این نهضت برداشته شد و در نقطه اول این نهضت قرار داریم، نیازمند مشارکت گسترده از ناحیه همگان هستیم.

وی افزود: پیشنهاد داریم نمایندگان در قانون برنامه هفتم توسعه این موضوع را به عنوان مطالبه و قانون ثبت کنند تا سبک تولید آرد و شیوه تولید نان اصلاح شود.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: نانی که به مرم عرضه می کنیم به دلایل متعدد از کیفیت خوبی برخوردار نیست، نان سفید فاقد مواد مغذی برای استفاده است، باید تلاش کرد تا نان کامل تهیه شود؛ سبک زندگی مردم نان سفید را ترجیج میدهد، اما باید ذائقه را با فرهنگ سازی تغییر دهیم

مخلص الائمه ادامه داد: در استان مرکزی این موفقیت را داشتیم صف نانوایی نان کامل شلوغ است و استقبال خوبی از سمت مردم شده است.

بهترین نانوانها به این طرح ملحق شدند و اجازه نمی‌دهیم هر خبازی بتواند به این طرح ملحق شود کسانی باید باشند که تمام استانداردهای فرایند تولید خمیر نان را رعایت کنند

وی اضافه کرد: بهترین نانوانها به این طرح ملحق شدند و اجازه نمی‌دهیم هر خبازی بتواند به این طرح ملحق شود کسانی باید باشند که تمام استانداردهای فرایند تولید خمیر  نان را رعایت کنند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه امیدواریم استفاده از نان کامل در سطح استان و کشور فراگیر کنیم، اضافه کرد: تعدادکارخانه جات تولید آرد نان کامل در کشور کم است و تکافوی همه نیازها نیست

مخلص‌الائمه گفت: در سطح استان مرکزی کارخانه تولید آرد کامل در شهرستان آشتیان قرار دارد.

وی با اشاره به احیای نهضت نان و لزوم ترویج فرهنگ استفاده از نان کامل افزود: باید دو موج را در خصوص احیای نهضت نان کامل پیش برد اول در حوزه تقاضا که مردم باید نان سبوس‌دار را ترجیح دهند و موج بعدی اینکه بحث تولید آرد کامل در کارخانه ها پیگیری شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252135

مهمترین اخبار ایران و جهان: