نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 16:24

فرودگاه لندن با اعتصابات ۳۳روزه ماموران امنیتی در آستانه هرج‌ومرج

اتحادیه‌ اصناف انگلیس از برنامه اعضای این اتحادیه برای راه‌اندازی موج جدید اعتصابات سراسری در بخش فرودگاهی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای‌نیوز، اتحادیه اصناف انگلیس موسوم به «یونایت/ Unite» اعلام کرد که اعضای این اتحادیه شاغل در فرودگاه بین‌المللی هیترو لندن از جمله ماموران امنیتی این فرودگاه قصد دارند در اعتراض به دستمزد پایین، در طول تابستان اعتصابات ۳۳ روزه برگزار کنند.

این اعتصابات با حضور بیش از ۲هزار نیروی امنیتی از ۱۷ ژوئن(۲۷ خرداد) آغاز شده و تا تعطیلات «بانک هالیدی» در اواخر ماه آگوست ادامه خواهد داشت.

پیش‌تر در اواخر ماه گذشته میلادی نیز برگزار شده بود. کارکنان فرودگاه هیترو لندن با مقامات این فرودگاه بر سر دستمزد به بن‌بست خورده‌اند.

شارون گراهام، دبیرکل اتحادیه «یونایت» گفته که این اتحادیه به هیترو هشدار داده که اعتصابات در این فرودگاه تا زمان ارائخ پیشنهاد دستمزد عادلانه به کارکنان، ادامه خواهد یافت.

اعضای یونایت که دست به اعتصاب زده‌اند، پیشنهاد افزایش ۱۰.۱درصدی دستمزد را رد کرده‌اند. براساس تحقیقات اتحادیه اصناف انگلیس، متوسط دستمزد کارکنان فرودگاه هیترو لندن از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲۴درصد تنزل پیدا کرده است.

اتحادیه‌های Aslef و RMT (به ترتیب انجمن متحد مهندسین لوکوموتیو و آتش‌نشانان و اتحادیه ترابری ریلی و دریایی) نیز از دیروز(جمعه) دست به اعتصاب زده و این هفته نیز در تجمعات اعتراضی در خیابان‌های انگلیس خواهند بود. بی‌شک این اعترضات و اعتصابات که قرار است با مشارکت بیش از ۲۰هزار نفر برگزار شود، اختلالاتی گسترده را در تردد قطارها ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259279

مهمترین اخبار ایران و جهان: