نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 20:07

ورزشکاران دختر ایرانی با پوشش اسلامی افتخارآفرینی می‌کنند

کرج- نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: دختران این سرزمین که با پوشش اسلامی با ورزشکاران سایر کشورها به رقابت می‌پردازند افتخاری برای کشور ما محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر چهارشنبه در دیدار و تجلیل از ورزشکاران دو میدانی استان البرز که در مسابقات آسیایی مقام‌های شایسته ای را به دست آوردند، اظهار کرد: یک زمانی برای معرفی ایران آن را کشوری در جنوب شوروی می‌شناختند و اسم ایران را نشنیده بودند و توجهی به آن نداشتند. براین اساس وجود ظرفیت‌های ورزشی و غیر ورزشی باعث شد نام کشور ایران در دنیا مطرح و شناخته شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ورزش وجود دارد، تصریح کرد: برخی از کشورها در یک ورزش خاصی موفقیت‌هایی دارند ولی در مابقی زمینه‌ها حرفی برای گفتن ندارند اما در ایران جُنگی از ورزش‌های مختلف وجود دارد.

وی افزود: ورزشکاران و قهرمانانی در سطح بین المللی مطرح هستند که نماینده و سفیران فرهنگی کشور ما محسوب می‌شوند، چراکه آنان اعتقادات و فرهنگ ما را به دنیا معرفی می‌کنند.

وی تاکید کرد: دختران این سرزمین که با پوشش اسلامی با ورزشکاران سایر کشورها به رقابت می‌پردازند افتخاری برای کشور ما محسوب می‌شوند، چراکه آنان نماد اسلامی را به دیگر کشورها معرفی می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزشکاران از تبعیضی که در حوزه ورزش وجود دارد گلایه مند هستند، گفت: برخی ورزشکاران که مقام و موفقیتی به دست می‌آوردند غریبانه و بدون استقبال به کشور بازمی گردند و هیچ مسئولی متوجه این موفقیت ارزشمند نمی‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای ورود به مجلس که به عنوان نماینده مردم مشغول به کار شدیم، تلاش کردیم در حوزه‌های مختلف ورزشی با قهرمانان مدال آوری که هیچ مسئولی از موفقیت آنها باخبر نیست دیدار داشته باشیم.

عباسی خطاب به ورزشکاران مدال آور دو میدانی استان البرز گفت: بابت کوتاهی و قصور که در دیدار و تجلیل از ورزشکاران رخ می‌دهد عذر خواهی می‌کنم، چراکه باید به عنوان قانون گذار و دستگاه‌های اجرایی به عنوان مجری به این موضوع بپردازند.

وی در خصوص تصویب قانون استخدام قهرمانان مدال آورِ بین المللی بیان کرد: در برنامه هفتم و یا قوانین بعدی باید اصلاحیه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از ورزشکارانی که در سطوح مختلف فعالیت دارند تقدیر کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی قهرمانان ملی و بین المللی در استان البرز وجود دارند، اظهار کرد: تاکنون از این ظرفیت و نیروی انسانی در استان استفاده نشده است، به همین منظور باید از آنان بهره مند شد.

وی با اشاره به لزوم افزایش سرانه‌های ورزشی استان البرز گفت: زیبنده استان البرز نیست که ورزشکاران برای فعالیت حرفه‌ای خود به استان‌های تهران، گلستان و … بروند. نیاز است تمام مسئولین و شورای شهر کرج این کاستی‌ها را رفع کنند.

گفتنی است در این دیدار که با حضور حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج برگزار شد، عباسی از منصور بیات (مقام دوم تیمی و چهارم انفرادی مسابقات صحرانوردی قهرمانی آسیا)، ملیکا نوروزی (مقام دوم پرتاب چکش نوجوانان آسیا)، مانا حسینی (مقام چهارم پرتاب نیزه نوجوانان آسیا و رکود دار پرتاب نیزه نوجوانان)، ملینا اسماعیلی (رکورد دار دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر دختران ایران)، مرتضی حسین زاده پیشکسوت (مقام اول مسابقات آسیایی تایلند دو ۱۰۰, ۲۰۰ متر)، حکمعلی کاظمی (پرتاب دیسک مقام سوم مسابقات آسیایی تایلند)
و مسعود غلامی (مقام دوم دو ۴۰۰ متر مسابقات آسیایی تایلند) تجلیل و قدردانی به عمل آوردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203279

مهمترین اخبار ایران و جهان: