نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 21:55

آورده آبی گرگانرود با آرا قضایی ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تخریب آب بندان های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه گرگانرود، گفت: با اجرای احکام قضایی صادره آورده آبی گرگانرود ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان در سال جاری، اظهارکرد: در کنار دستگاه‌های متولی در حوزه حفاظت از منابع آبی استان قاطعانه ایستاده‌ایم و دادستان‌های استان اهتمام لازم را در این زمینه دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: سال گذشته با ورود دستگاه قضائی استان آب بندان های غیرمجاز در حریم و بستر گرگانرود تخریب و ۱۰ میلیون مترمکعب آب، رهاسازی شد و آب زمین‌های کشاورزی پایین دست رسید.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی باید در حوزه مدیریت مصرف آب فعالانه ورود کند.

آسیابی تاکید کرد: با بهینه کردن مصرف آب از طریق روش‌های نوین آبیاری و کشت‌های نوین و گلخانه‌ای می‌توان تا ۵۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: برای حصول توفیق در سیاست‌های آبی، سیاست‌های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید همسو باشد و در امر کشاورزی هم باید به ظرفیت‌های آبی توجه لازم شود و هم روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: باید تنش‌های آبی را پیش از تبدیل شدن به تنش‌های اجتماعی مدیریت کنیم.

آسیابی بر تعیین تکلیف زودتر چاه‌های غیرمجاز در کمیسیون ماده پنج، تاکید کرد و گفت: دادگستری در این بخش آماده همکاری و حمایت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203579

مهمترین اخبار ایران و جهان: