نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 10:45

تاج: باید در بخش داوران و ناظران داوری تجدیدنظر جدی کنیم/ در صورت تخلف، AFC کل فوتبال را محروم می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در آینده در بخش داوری و ناظرها تجدیدنظر خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج در گفت و گویی درباره اشتباهات داوری در لیگ برتر اظهار داشت: برخی داوران در لیگ برتر اشتباهات تاثیرگذار داشتند. کمیته داوران و افشاریان به این نتیجه رسیدند که باید یک تجدیدنظر جدی در بخش داوران و ناظران داوری بکنند. داور اشتباه کرده و مردم دیدند، اما ناظر ما در این باره نمره بسیار عالی داده است.

وی افزود: البته هم همه داورها و هم ناظرها اینطوری نیستند. با این حال باید تجدید نظر کنیم. در لیگ هم باید تغییرات را ایجاد کنیم. ناظران مسابقه ادواری از قدیم بوده اند و ای اف سی هم الزاماتی را برای ما داشته است و کاغذ و مکتوب باید از بین برود و گزارش داوری و ناظر بازی بعد از بازی روی سیستم کمیته انضباطی و کمیته اخلاق برود. 3 الی 4 نفر دسترسی دارند به این اطلاعات.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مانع شدن از هزینه بالای برخی تیم های لیگ گفت: سازمان لیگ نوشته است که قرارداد جدید با هیچ بازیکنی نبندند. قراردادهایی که چند ساله است هم باید تعریف شود. الان در لیگ ما قراردادها فوق العاده بالا است. در صدور مجوز حرفه ای، بندی است که باید تراز مالی باید مثبت باشد. الان در لیگ ما تقریبا هیچ تیمی را نداریم که ترازش مثبت باشد. بازرسی کل کشور نامه ای نوشته و فردا هم با قربانزاده جلسه خواهیم داشت. همه باشگاه ها از فصل آینده باید سقف بودجه داشته باشند. و در این باره باید فیرپلی مالی داشته باشیم. نمی شود یک باشگاه با 50 میلیارد و یک باشگاه با 400 میلیارد بسته شود. ما نمی خواهیم چیزی از سفره فوتبال را کم کنیم. من حساب کردم، عربستان سعودی که رونالدو را آورده است، چند سال ما به قرارداد یک نفر می رسد. سفره فوتبال باید به سمت فوتبال پایه برود.

تاج درباره اینکه آیا استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شده اند، گفت: فدراسیون فوتبال اعضای صدور مجوز حرفه ای را به ای اف سی معرفی می‌کند اما دخالتی در امور آن ها ندارد. البته اگر تخلفی صورت بگیرد و صدور مجوز حرفه ای باشگاهی را به اشتباه تایید کند، پارسال ما محکوم شدیم و امسال ممکن است کل فوتبال ما را در صورت تخلف محروم کنند. 

ادامه دارد..

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222379

مهمترین اخبار ایران و جهان: