نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 16:55

کانون پرورش فکری و محیط‌ زیست گیلان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رشت- ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان در راستای ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست تفاهم‌ نامه همکاری‌ های مشترک امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی ظهر سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها در خصوص این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۵ صفحه، ۱۰ ماده و ۲ تبصره در ۲ نسخه به امضا رسیده است.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط‌زیست، گسترش همکاری‌های مشترک و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه از طریق تقویت و توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان در حوزه پاسداشت محیط‌زیست، از موضوع‌های محوری این تفاهم نامه است.

میر عظیمی ادامه داد: ارتقای دانش و آگاهی آینده‌سازان، هم‌گرایی و هم‌افزایی درجهت اثربخشی فعالیت‌های زیست محیطی و همکاری بیشتر در برگزاری جشنواره، مهرواره و نشست‌های تخصصی و آموزشی مشترک، از اهدافی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های زیست‌محیطی، ایجاد بسترهای مناسب جهت حضور حداکثری مربیان و اعضا در ویژه برنامه‌های زیست محیطی و ارائه مشاوره‌های علمی-تخصصی در طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای آموزشی و همچنین، همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست جهت توسعه و راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در مراکز فرهنگی هنری بخشی از تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این تفاهم نامه است.

میر عظیمی تصریح کرد: همکاری با کانون در جهت نیاز سنجی، تعیین اهداف و تهیه محتوای آموزشی با رویکرد زیست‌محیطی، فراهم‌سازی زمینه بازدید رایگان جامعه هدف کانون پرورش فکری از موزه حیات وحش، اعزام کارشناسان خبره برای ارائه آموزش‌های متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان و درعین‌حال، همراهی در ایجاد تشکل‌های دوستدار محیط زیست و تسهیل در امر بهره‌گیری کارکنان و اعضای کانون از امکانات کتاب‌خانه‌ای جهت مطالعه و پژوهش نیز از اهم تعهدات اداره‌کل محیط‌زیست استان گیلان در این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک ۳ ساله که با صلاح‌دید دو طرف قابل‌تمدید خواهد بود، افزود: بر اجرای برنامه‌های جامع آموزش همگانی زیست‌محیطی برای نسل کودک و نوجوان تاکید دارد و اشاعه فرهنگ، اخلاق و شیوه‌های سازگار با محیط‌زیست و جلب‌نظر آحاد جامعه به اهمیت پاس‌داشت از موهبت‌های خدادادی و اطلاع‌رسانی حداکثری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای طرفین دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266135

مهمترین اخبار ایران و جهان: