نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 08:49

نخستین مرکز اسناد و آرشیو شهرداری‌های کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شد

شهردار کرمانشاه گفت: مرکز اسناد شهرداری با ظرفیت ۵۰ هزار پرونده با قطر ۱۲ سانتی‌متر، راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،  نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در مراسم راه‌اندازی نخستین مرکز اسناد و آرشیو شهرداری‌های کشور در کرمانشاه، اظهار کرد: انباشت پرونده‌ها از دغدغه‌های شهرداری بود؛ لذا با هدف کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، افزایش سرعت عمل و دسترسی بهتر به اسناد براساس محتوا و نوع و جلوگیری از آسیب به پرونده‌ها، مرکز اسناد شهرداری با ظرفیت ۵۰ هزار پرونده با قطر ۱۲ سانتی‌متر احداث شد.

وی با بیان اینکه نگهداری سوابق موضوعی بسیار مهم است، افزود: نیازمند رجوع به سوابق در تصمیم‌گیری‌ها هستیم؛ بنابراین وجود شرایط استاندارد برای نگهداری پرونده‌ها در قالب مرکز اسناد جزو اولویت‌های کاری شهرداری است.

شهردار کرمانشاه اعتبار اختصاص یافته برای راه‌اندازی مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه را ۳۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: با یک برنامه‌ی زمان‌بندی دقیق کار اسکن تمام پرونده‌ها انجام شده است.

کاوه مردافکن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن تشکر از همراهی و پیگیری شهردار کرمانشاه برای احداث مرکز اسناد، تصریح کرد: پیش از این، پرونده‌های کاغذی در مناطق شهرداری انباشته شده بود و در معرض آسیب قرار داشت. تمام پرونده‌های کاغذی جمع‌آوری و به مرکز اسناد با ۵۰۰ مترمربع مساحت منتقل شده است.

وی اضافه کرد: در میان پرونده‌ها اسنادی با قدمت ۱۰۰ سال نیز وجود دارد که این موضوع اهمیت وجود مرکز اسناد در شهرداری کرمانشاه را دوچندان می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه از تلاش مدیریت و همکاران پسماند که با در اختیار گذاشتن فضا عقد قرارداد و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این مرکز زحمات زیادی متحمل شدند، تشکر کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264835

مهمترین اخبار ایران و جهان: