نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 11:41

آیت‌الله حیدری:سفر امام رضا(ع) به ایران، نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهواز و خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران هستند بنابراین سفر امام رضا(ع) به ایران، نقطه عطف تاریخ اسلام، تشیع و ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا(ع) با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، به اهمیت معرفت کامل نسبت به ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: معرفت به ائمه دارای چند جنبه است که شامل معرفت کلامی، عرفانی و تاریخی است که بر تمام شیعیان واجب است. چرا که بدون این معرفت، نمیتوان به اسلام ناب محمدی(ص)، دست یافت.

وی در ادامه افزود: سفر امام رضا(ع) به ایران، مهمترین اتفاق دوران امامت ایشان بود. این سفر با سیاست و برنامه‌ریزی مأمون عباسی با هدف سوء استفاده از موقعیت امام و جذب ایشان در حکومت برای فروکش کردن قیام‌های علویون که در آن زمان به اوج خود رسیده بود، انجام شد، اما با درایت امام رضا(ع)، تمام این سیاست‌های مأمون نه تنها نقش بر آب شد، بلکه برای شیعیان بسیار مفید واقع شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حاکمیت سنی در ایران در آن زمان تصریح کرد: در آن زمان مردم ایران حب به ائمه اطهار(ع) را در دل داشتند اما حاکمیت، مذهب خلفا بود که البته مناطقی مثل خوزستان، قم، مازندران و ری، تقریبا اکثرا شیعه مکتب اهل بیت (ع) حضور داشت و با ورود امام رضا به ایران از سمت خوزستان، این علاقه تقویت شد و باعث شد علمای شیعی بسیاری مخصوصا از خوزستان، مسیر را برای حاکمیت شیعه در ایران باز کند.

حیدری آل‌کثیر در ادامه افزود: از این بابت است که اهواز و خوزستان را، دروازه ورود تشیع به ایران می‌دانند بنابراین سفر امام رضا(ع) به ایران، نقطه عطف تاریخ اسلام، تشیع و ایران است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500679

مهمترین اخبار ایران و جهان: