نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 08:13

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن به دهک‌های پایین جامعه در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تصمیمات شورای عالی مسکن برای متقاضیانی که جزء دهک‌های یک و 2 هستند ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک‌های سه و چهار ۳۰۰ میلیون تسهیلات ۱۵ ساله با نرخ 2 درصد درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری حسینعلی مقصودی گفت: بر اساس تصمیمات شورای عالی مسکن برای متقاضیانی که جزء دهک‌های یک و ۲ هستند ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک‌های سه و چهار ۳۰۰ میلیون تسهیلات ۱۵ ساله با نرخ ۲ درصد درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس مصوبات این شورا مقرر است برای دهک‌های یک تا چهار که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند تسهیلاتی درنظر گرفته شود البته این تسهیلات شامل افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی نیستند اما براساس سامانه وزارت رفاه در دهک یک تا چهار قرار می‌گیرند نیز می‌شود.

وی افزود: تسهیلاتی که در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک تا چهار درنظر گرفته شده است از محل صندوق ملی مسکن که دولت متولی آن است تأمین خواهد شد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی مسکن برای متقاضیان دهک‌های یک و دو ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک‌های سه و چهار ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله با نرخ ۲ درصد درنظر گرفته شده است.

مقصودی با بیان اینکه متولی تأمین اعتبار این تسهیلات وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات که از منابع صندوق ملی تأمین می‌شود و همچنین کمک‌ سازمان‌های حمایتی به متقاضیان طرح نهضت ملی که تحت پوشش قرار دارند، پیش‌بینی شده میزان آورده این افراد به حداقل میزان برسد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501879

مهمترین اخبار ایران و جهان: