نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 13:04

دانشگاه پیام نور باید تقویت شود

بسیج دانشجویی و دانشجویان شاغل دانشگاه‌های پیام نور استان سمنان تأکید کردند: دانشگاه پیام نور شرایط ادامه تحصیل را برای قشر محروم و کم‌برخوردار با پایین‌ترین میزان شهریه به نسبت سایر دانشگاه‌های در جامعه فراهم کرده است و باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بسیج دانشجویی و دانشجویان شاغل دانشگاه‌های پیام نور استان سمنان با صدور بیانیه‌ای خواستار تقویت این دانشگاه در برنامه هفتم توسعه شدند.

در این بیانیه می‌خوانیم: با نگاهی به سیر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مبحث بنیادین ضرورت ارتقای عدالت آموزشی و برقراری طرح‌های خاص حمایت آموزشی در مناطق محروم در حداقل یک دهه گذشته می‌توان رویکرد متعالی معظم‌له را در مورد طرح‌های تحولی آموزش عالی به خوبی دریافت.

در ادامه آمده است: ایشان در یکی از سخنرانی خود در جمع جامعه دانشگاهی کشور فرمودند «یکی از دستاوردهای ملموس و عینی انقلاب و نظام اسلامی، تحقق عدالت در بسیاری از عرصه‌ها بوده است. پیشرفت در مقوله عدالت آموزشی یکی از عرصه‌های پیشرفت در این زمینه است: ما از لحاظ توزیع منابع عمومی به همه مناطق کشور، پیشرفت کرده‌ایم... از لحاظ گسترش تحصیل علم، در سرتاسر کشور این امتیاز و این امکان وجود دارد... می‌بینید در همه شهرها دانشگاه وجود دارد؛ یعنی امکان تحصیل. خب، این عدالت است».

در بخش دیگری آمده است: آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در دیدار مهرماه سال گذشته با نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با صراحت تأکید کردند؛ «هر قدر دانشگاه تعطیل و روند فعالیت علمی تخریب و ناقص شود برای دشمن مغتنم است به همین علت نه دیروز و امروز بلکه در مقاطع مختلف برای توقف دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند».

در ادامه می‌خوانیم: دانشگاه پیام نور نقش مهمی در گسترش عدالت آموزشی و همچنین تحقق شعارهای انقلاب اسلامی داشته و دارد و شرایط ادامه تحصیل را برای قشر محروم و کم‌برخوردار با پایین‌ترین میزان شهریه به نسبت سایر دانشگاه‌های در جامعه فراهم کرده و تنها دانشگاهی است که به سهولت در دسترس و در محل سکونت اقشار آسیب‌پذیر جامعه استقرار یافته است.

در بخش دیگری آمده است: بسیاری از مسؤولان، مدیران و کارمندان تربیت‌یافته و دانش‌آموخته این دانشگاه هستند و اقشار مختلف در همین مرکز آموزش عالی تحصیل کرده و می‌کنند و از طرف دیگر، در زمینه آموزشی نیز دانشگاه پیام نور به عنوان یک نظام آموزشی باز، از راه دور و ترکیبی است، یعنی اینکه در کنار شیوه‌های مجازی، حضور اساتید برای برخی از رشته‌ها در کلاس‌ها وجود دارد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529279

مهمترین اخبار ایران و جهان: