نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 17:52

فعالیت ۲۲ بهورز در ۱۱ خانه بهداشت شهرستان دیر

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۲۲ بهورز در ۱۱ خانه بهداشت، خدمات سلامت را به اهالی روستاها در همه گروه‌های سنی ارائه می‌دهند.

عباس آدمیت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک روز بهورز، اظهار داشت: تلاش بهورزان در خانه‌های بهداشت مصداق کار جهادی است و خوشبختانه با تلاش‌های ارزنده آنها شاخص‌های سلامت در روستاهای شهرستان دیر روند مطلوبی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان و مادران و ارتقای سطح بهداشت عمومی در روستاها را از اقدامات مؤثر بهورزان ذکر کرد و گفت: بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی در خط نخست ارائه خدمات اولیه بهداشتی قرار دارند،

وی به خدماتی که در خانه بهداشت ارائه می‌شود، اشاره و عنوان کرد: شناسایی جمعیتی روستا، تشکیل پروند سلامت، ارائه مراقبت‌های اولیه برای کلیه سنین، واکسیناسیون، مراقبت سلامت دهان و دندان، واکسیناسیون، بیماریابی، بهداشت مدارس، پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت محیط و آموزش بهداشت از جمله خدماتی است که توسط بهورزان در خانه بهداشت ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه خانه بهداشت نبض سلامتی در جامعه روستایی است گفت: برای ارتقا کیفیت خدمات بهورزان طی ۲ سال اخیر ۲ خانه بهداشت در روستاهای اُلی و بردخون کهنه بازسازی و ۲ خانه بهداشت نیز برای اولین بار در روستاهای حاجی آباد بخش مرکزی دیر و روستای کنارترشان بخش آبدان ساخته شد.

آدمیت‌نسب افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲ بهورز در ۱۱ خانه بهداشت، خدمات سلامت به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند و ۲ بهورز نیز دوره آموزشی خود را در مرکز آموزش بهورزی طی می‌کند که پس از فراغت از تحصیل در خانه بهداشت مربوطه مشغول به کار خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال نیز مجوز جذب ۹ بهورز دیگر برای خانه‌های بهداشت الی، جبرانی، لمبدان بالایی، لمبدان پایینی، حاجی‌آباد، سرمستان، مغدان و کنارترشان در قالب ۳ بهورز زن و ۶ بهورز مرد صادر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی، استاندارد تجهیزات مورد نیاز خانه بهداشت، فراهم کردن زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک، آموزش‌های ضمن خدمت به منظور به روز بودن دانش آنان نیز از جمله مسائلی که مورد توجه ویژه قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486935

مهمترین اخبار ایران و جهان: