نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:26

ماندگاری گردوغبار در آسمان مشهد تا فردا

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده گرد و غبار در بیشتر مناطق استان غالب است که تا بامداد فردا ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی قاینی‌پور در رابطه با وضعیت آلودگی هوای مشهد و استان، اظهار کرد: گرد و غبار هم‌اکنون در بیشتر مناطق این استان پدیده غالب است که این پدیده تا بامداد فردا، سه‌شنبه ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: پدیده گرد و خاک به دلیل ورود جریانات پرفشار شمالی رخ داده که علاوه بر گرد و غبار موجب کاهش دما نیز شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از فردا شاهد وقوع بارش‌های پراکنده و رگباری در نواحی شمالی و کوهستانی خواهیم بود که این موضوع نیز دمای هوا را کاهشی‌تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کاهش دمای امروز مشهد تا این لحظه نسبت به روز گذشته حدود هشت درجه سلسیوس بوده است که مناطق شمالی استان بین هشت تا ۱۰ درجه و مناطق جنوبی نیز بین سه تا پنج درجه کاهش دما را نسبت به روز گذشته ثبت کرده‌اند.

قاینی.پور خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۴۴ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند و کلانشهر مشهد نیز نوسانات دمایی ۱۹ تا ۳۵ درجه را به ثبت رسانده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494335

مهمترین اخبار ایران و جهان: