نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 13:35

ماهانه ۱۵ هزار پرونده به دیوان عدالت اداری کشور وارد می‌شود

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: ماهانه ۱۵ هزار پرونده در حوزه‌های مختلف در دیوان عدالت کشوری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه دیدار مردمی در زنجان با اشاره به اینکه ماهانه ۱۵ هزار پرونده در حوزه‌های مختلف در دیوان عدالت کشوری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این میزان پرونده در پایان سال به ۳۰۰ هزار پرونده می‌رسد که در دیوان عدالت اداری کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و به همین میزان نیز حکم مقتضی صادر می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه درخواست‌های مردم در دیدارهای مردمی توسط عوامل مستقر در سیستم ثبت می‌شود، ادامه داد: این درخواست‌ها به صورت کاملا به روز و به ساعت در تهران توسط همکاران ضمیمه پرونده می‌شود و با دستور لازم به کارشناس و شعبه مربوط ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته به طور معمول در سفرهای استانی به درخواست‌های مردمی طی ۱۵ تا ۲۰ روز پاسخ مقتضی داده می‌شود تا مردم بدانند پرونده آنها در چه مرحله‌ای قرار دارد.

مظفری با بیان اینکه سفرهای دیوان عدالت اداری تشریفاتی نیست، اظهار داشت: هدف از این سفرها شنیدن صدای مردم و در نهایت پاسخگویی به آنها مطابق با مقررات و قوانین است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری مبتنی بر نوبت است، اضافه کرد: در عین حال در برخی موارد با توجه به اقتضائات، پرونده ای خارج از نوبت رسیدگی می شود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517535

مهمترین اخبار ایران و جهان: