نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 22:10

روسیه: پاسخ حملات پهپادی اوکراین به «مسکو» را خواهیم داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ارتش روسیه پاسخ حملات پهپادی اوکراین به «مسکو» را خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  در نشست خبری گفت که ارتش روسیه پاسخ حملات پهپادی اوکراین به «مسکو» را خواهد داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که نیروهای مسلح روسیه حملات پهپادی اوکراین به مسکو را بی پاسخ نمی‌گذارند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های روسی بامداد چهارشنبه گزارش دادند که نیروهای اوکراینی برای ششمین روز متوالی با استفاده از پهپادهای انتحاری به اهداف غیرنظامی در مسکو حمله کردند.

«شبکه ریانووستی» با انتشار فیلمی اعلام کرد  این پهپاد در محله تجاری شهر مسکو به فاصله پنج کیلومتری کاخ کرملین، توسط سامانه‌های پدافندی ساقط شده است.

بر اساس گزارش‌ها، از محل هدف قرار داده شدن پهپاد انتحاری اوکراین در مسکو دود به هوا بلند شده و پروازها در فرودگاه‌های پایتخت روسیه به‌طور موقت تعلیق شده‌اند.

حمله امروز، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شده که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز دقایقی بعد با ارائه جزئیات بیشتر درباره این حمله پهپادی گفت که یک پهپاد توسط پدافند هوایی در منطقه موژایسکی سرنگون شده و یک پهپاد دیگر به ساختمانی در حال احداث در مرکز تجاری مسکو برخورد کرده است.

وی ادامه داد:«این اقدامات تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم. اینگونه اقدامات جنایتکارانه رژیم نئونازی کی‌یف با تلاش اعضای ناتو به ابزاری برای مقابله با روسیه تبدیل شده است. نیروهای مسلح ما این اقدام اوکراین را بی پاسخ نخواهند گذاشت.»

زاخاروا  در این نشست خبری همچنین غرب را به همدستی در این حملات متهم کرد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465335

مهمترین اخبار ایران و جهان: