نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 07:50

۸۶۱ هزار نفر در قم واجد شرایط حضور در انتخابات هستند

قم- مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: تعداد ۸۶۱ هزار نفر از شهروندان قم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رأی گیری هستند.

حسن محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس قانون جدید انتخابات، از ۱۶ مردادماه امسال پیش ثبت نام‌های داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در قم انجام پذیرفت و تعداد ۸۶۷ نفر پیش ثبت نام خود را تکمیل کردند که از این تعداد ۷۳۵ نفر مرد و ۱۳۲ نفر خانم هستند.

مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم عنوان داشت: استقبال خوبی از سوی داوطلبان در قم صورت گرفته و این استان با توجه به جمعیت در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه سوم را بدست آورده است.

محبوبی ابراز داشت: تعداد ۸۶۱ هزار نفر از شهروندان قم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رأی گیری هستند و این استان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مشارکت ۵۳ درصدی داشته است.

وی عنوان داشت: با پایان مهلت پیش ثبت نام‌های داوطلبان، مراحل رسیدگی به پرونده آنان آغاز شده و این فرآیند یک ماه به طول خواهد انجامید و در صورت وجود نواقص موضوع به داوطلبان جهت تکمیل اعلام می‌شود.

مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم افزود: افرادی که نتوانستند در مرحله پیش ثبت نام اقدام کنند، بر اساس قانون جدید انتخابات نمی‌توانند در مرحله اصلی، ثبت نام کنند و در مرحله پیش ثبت نام کسی رد صلاحیت نمی‌شود؛ بلکه در صورت بروز مشکل در اسناد هویتی و مدارک درخواست شده و مورد نیاز؛ امکان ثبت نام در مرحله اصلی که مهرماه امسال خواهد بود برای آنان وجود ندارد.

محبوبی تصریح کرد: امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت از جمله مهمترین راهبردهای برگزاری انتخابات است که این موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ما در استان قم نیز این موضوعات را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در قم وجود دارد

وی عنوان داشت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیک در استان قم وجود دارد و در این زمینه مشکلی خاصی نداریم.

محبوبی ابراز داشت: احتمال دارد صندوق‌ها رأی گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و حتی برگه‌های رأی هر دو انتخابات یکی شود و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی موجب خواهد شد تا ظرف مدت یک ساعت بعد از برگزاری انتخابات، نتایج اولیه اعلام شود.

مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم با اشاره به اضافه شدن دو شهرستان کهک و جعفرآباد به استان قم ابراز داشت: در صورتی که جمعیت این شهرستان‌ها به تعداد قانونی برسد؛ امکان داشتن نماینده به صورت مجزا برای این شهرستان‌ها امکان پذیر است، اما امروز زیرساخت‌های لازم اداری در این شهرستان‌ها فراهم نیست و امید است علاوه بر رسیدن جمعیت به میزان کافی برای داشتن نماینده مجزا؛ امکانات و زیرساخت‌های لازم نیز در این شهرستان‌ها مهیا شود.

محبوبی با بیان اینکه مشارکت مردم قم در عرصه انتخابات همواره زبانزد بوده است افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم ولایتمدار قم در برهه‌های مختلف و حساس از جمله در برگزاری انتخابات برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی وارد میدان شدند و به وظیفه خود عمل کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470535

مهمترین اخبار ایران و جهان: