نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 19:47

حمایت استاندار خراسان رضوی از زنجیره فراوری معادن

استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز بهره برداری رسمی از اولین کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌ آهن هماتیت با خلوص ۶۷ درصد در شهرک صنعتی بردسکن شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس  از بردسکن، یعقوبعلی نظری که برای افتتاح پروژه‌های عمرانی هفته دولت بردسکن، در آئین بهره برداری از یک شرکت تامین کانی شرکت کرده بود، اظهار کرد: تکمیل زنجیره فراوری معدن و تولید محصول نهایی از کارهای ویژه در این حوزه است.

نظری در مراسم بهره‌برداری از شرکت تامین کانی بردسکن، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: موضوع معدن و استفاده از ظرفیت‌های آن امری جدی است.

وی با بیان این که در حوزه اکتشافات خراسان رضوی مشغول کشف ظرفیت‌های مهم معدنی هستیم افزود: مساله استخراج یکی از راهبردها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری است، بنابراین این حوزه در صدر اولویت‌های ما باید قرار گیرد.

نظری همچنین تکمیل زنجیره فراوری معدن و تولید محصول نهایی را از کارهای ویژه این حوزه دانست و افزود:  نباید با استخراج یا دیگر عملیات‌های عمرانی،  به محیط زیست آسیب برسد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه  احداث کارخانه سنگ آهن در این شهرک صنعتی اولین تولید کننده کنسانتره سنگ‌ آهن هماتیت با خلوص ۶۷ درصد در کشور است افزود: ۴۰ هزار تن تولید سال گذشته  امسال به ۸۰ هزار تن رسیده است که رشد قابل قبولی را دارد.

دراین مراسم  که نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات ونهادها وکارآفرینان وسرمایه گذاران فعال شهرک صنعتی بردسکن شرکت داشتند، علی دهقان زاده فرماندار بردسکن در گزارشی اظهار کرد: کارخانه کنسانتره سنگ اهن  که مواد تولیدی آن برای صنعت فولاد است از منطقه به اصفهان ارسال می شود.

فرماندار بردسکن اشتغال ۳۰ نفر در مجموعه این کارخانه را  امیدوارکننده دانست و افزود:  شهرک صنعتی بردسکن دارای زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470235

مهمترین اخبار ایران و جهان: