نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 01:31

تکریم آزادگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وظیفه همگانی است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت و آزادگان سرافراز که سال‌ها رنج دوری وطن و خانواده را تحمل کردند و امروز مایه خیر و برکت کشور هستند وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رکنی حسینی بعد از ظهر سه شنبه در نشست صمیمی مسئولان با آزادگان شهرستان گناوه اظهار داشت: آزادگان اسوه‌های صبر، استقامت و ایثارگری و به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری «الماس های درخشان جمهوری اسلامی» هستند.

امام جمعه گناوه افزود: روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی یادآور آزادمردانی است که سال‌های سال رنج فراق از وطن و خانواده را تحمل کردند و با همه رنج‌ها، شکنجه‌ها و سختی‌ها در سیاه چاله‌های بعثی با توکل بر خدا و تاسی به اهل بیت (ع) توانستند پیروز و سرفراز از این امتحان الهی به میهن بازگردند.

وی با گرامیداشت یاد حجت الاسلام حاج سید علی اکبر ابوترابی فرد، سید آزادگان، گفت: آزادگان گنج‌های بی کرانی هستند که توانستند عزت و سربلندی را برای ملت و انقلاب به ارمغان آورند.

تکریم آزادگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وظیفه همگانی است

وی ادامه داد: زندگی آزادگان دارای ابعاد گوناگون از جمله صبر، عبادت، مقاومت، اخلاص است که هر بعد این دوران و زندگی آنها می‌تواند به عنوان گنجینه‌ای برای ما و درس و الگویی ارزشمند برای نسل جوان و آیندگان باشد.

وی گفت: آزادگان و رزمندگان ما با معنویات و انس با خدا و راز و نیازها و توسل و توکل بر خدا و ائمه (ع) در مقابل دشمنان ایستادند و امروز باید خاطرات و دل نوشته‌ها ی آنها بیان و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اگر خاطرات دوران دفاع مقدس و آزادگان بیان نشود و در سینه‌ها باقی بماند و به نسل جدید منتقل نشود، وظیفه خود را به طور کامل انجام نداده‌ایم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در زندگی امروزی معنویات کمرنگ شده تصریح کرد: زندگی آزادگان سرافراز ایران اسلامی در دوران اسارت می‌تواند برای همه ما مشعل هدایت باشد تا همه را به سمت سبک زندگی معنوی و دینی سوق دهد.

تکریم آزادگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وظیفه همگانی است

وی با بیان اینکه اینگونه نشست‌ها بسیار ارزشمند است و باید تداوم یابد گفت: اگر چه این آزادگان هیچ توقع و انتظار بابت حضور خود در دوران دفاع مقدس ندارند اما وظیفه همه مسئولان رفع مشکل این آزادگان و ایثارگران است و باید در این راه تلاش مضاعف داشته باشند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه حرمت آزادگان باید حفظ شود و همه مردم و مسئولانه باید نسبت به آنها ادای دین کنند اضافه کرد: تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت و آزادگان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که سال‌ها رنج دوری وطن و خانواده را تحمل کردند و امروز مایه خیر و برکت کشور هستند وظیفه همگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476179

مهمترین اخبار ایران و جهان: