نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 09:29

ورود هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی اربعین به دوغارون

تایباد ـ مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: با ورود هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی طی روز شنبه، تاکنون ۶ هزار زائر از این کشور وارد گذرگاه دوغارون در شهرستان تایباد شدند.

علی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود نزدیک شدن به روز اربعین حضرت امام حسین (ع) روند ورود زائران افغانستانی به کشور ادامه دارد، بطوریکه روز شنبه حسینیه سردار سلیمانی مرز دوغارون میزبان هزار و ۴۰۰ زائر بود که پس از پذیرایی و استراحت راهی مرزهای غربی کشور جهت عزیمت به عتبات عالیات شدند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: زائران افغانستانی که تا کنون وارد کشور شدند در قالب کاروان‌هایی از ولایات مختلف افغانستان مانند هرات، کابل، قندهار، مزارشریف و قندوز و غور بودند.

وی ادامه داد: حمل و نقل زائران افغانستانی، روزانه با ۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی دوغارون تا مرز چذابه در استان خوزستان انجام می‌شود.

فخاری در خصوص خدمات ارائه شده در این مرز اظهار کرد: تعداد هشت غرفه توسط نهادهای مردمی و دولتی در حسینیه شهید سلیمانی برپا شده است و خدماتی نظیر پذیرایی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، ساماندهی و انتقال زائران، سرگرمی کودکان و تحویل سیم کارت ارائه می‌دهند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد اضافه کرد: از تاریخ ششم شهریورماه تا بامداد امروز (یکشنبه ۱۲ شهریور) ۶ هزار زائر از افغانستان از طریق گذرگاه دوغارون وارد کشور شدند و آمادگی استقبال و پذیرایی از آنها تا هر زمانی که ورود پیدا کنند، وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482435

مهمترین اخبار ایران و جهان: