نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:46

واحدهای مادر آذربایجان شرقی به رقیب یا افراد فاقد اهلیت فروخته شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: در این استان واحدهای مادر یا به شرکت‌های رقیب فروخته شدند تا رقیب از صحنه خارج شود یا به افرادی که اهلیت، شناخت و دانشی از این صنعت نداشتند، واگذار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته در شرکت ماشین‌سازی تبریز، با اشاره به واگذاری بلبرینگ‌سازی تبریز در دوره دولت سیزدهم، اظهار کرد: نوع واگذاری طوری بوده که اکنون تجهیزات و دستگاه‌های سنجش استانداردی به این شرکت از خارج وارد می‌شود که برای اولین‌بار وارد کشور می‌شود و شرکت مسیر پویایی را طی می‌کند.

وی هدف از خصوصی‌سازی را ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای تکنولوژی تولید و فرایندها و حضور در بازارهای داخلی و جهانی اعلام کرد و گفت: در این استان واحدهای مادر یا به شرکت‌های رقیب فروخته شدند تا رقیب از صحنه خارج شود یا به افرادی که اهلیت، شناخت و دانشی از این صنعت نداشتند، واگذار شدند.

کلامی، ادامه داد: در گروه ماشین‌سازی تبریز و شرکت‌های مانند آن، کهنگی و فرسودگی تکنولوژیکی وجود دارد و ماشین‌آلات آنها متناسب با رشد صنعت، ارتقا نیافته و نوسازی نشده و از طرفی خود این صنعت و برون‌ده آن دچار تحول شده و تکنولوژی آن ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: قدیمی بودن ماشین‌آلات این شرکت‌ها موجب کاهش دقت و سرعت آنها شده و هزینه تولید را افزایش می‌دهد؛ بنابراین برای برون‌رفت از این مشکلات باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوآوری ماشین‌آلات موجود این شرکت‌ها استفاده کرد و این شرکت‌ها همچنین در تولید محصولات با تکنولوژی بالاتر به این واحدهای صنعتی برنامه ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: درصد وابستگی گروه صنعتی ماشین‌سازی و سایر شرکت‌ها به تولید تک‌محصولی و صرف تولید مشخص کاسته شده و در کنار آن فعالیت‌های تولیدی دیگری انجام دهند.

پایان پیام/60034
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481535

مهمترین اخبار ایران و جهان: