نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:23

زارع پور خبر داد: اجرای طرح فیبر نوری در 120 شهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آغاز اجرای پروژه فیبرنوری در ۱۲۰ شهر اشاره کرد و گفت: این پروژه در ۲۰ شهر عملیاتی شده و در یک هزار و ۲۰۰ هم شهر اپراتور دوم مشخص شده و در ۴۰۰ شهر توافقات با شهرداران نهایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عیسی زارع‌پور در آئین آغاز عملیلت اجرایی پروژه فیبر نوری شهر زنجان طرح فیبرنوری را یکی از پروژه‌های مهم دانست و اظهار کرد: با اجرای این پروژه ساختمان‌ها و خانه‌ها به اینترنت پرسرعت متصل و مجهز می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه با توسعه فیبر نوری ظرفیت ارتباطات ثابت به صورت قابل‌ توجهی ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها کیفیت و سرعت تلفن همراه هم افزایش می‌یابد، چرا که بار ترافیک از روی این شبکه برداشته و کاهش می‌یابد.
وی تاکید کرد: با اجرای پروژه فیبر نوری اپراتورها با اتصال BTSها به فیبر نوری خدماتی با سرعت حداکثری را به مردم ارائه خواهند کرد.
زارع‌پور با بیان اینکه با توسعه فیبرنوری می‌توان اینترنت را با سرعت یک هزار مگابیت بر ثانیه افزایش داد، ادامه داد: سرعت این خدمات در آینده قابلیت افزایش دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آغاز اجرای پروژه فیبرنوری در ۱۲۰ شهر اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه در ۲۰ شهر عملیاتی شده و در یک هزار و ۲۰۰ هم شهر اپراتور دوم مشخص شده و در ۴۰۰ شهر توافقات با شهرداران نهایی شده است.
وی زمان تکمیل پروژه فیبرنوری شهر زنجان را اردیبهشت ماه سال آینده  اعلام کرد و افزود: اتصال شهرهای دیگر نیز تا هفته دولت سال آینده انجام و تحول داده خواهد شد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473779

مهمترین اخبار ایران و جهان: