نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 08:28

مسئولین با عزم جهادی مشکلات دارویی خراسان‌شمالی را حل کنند

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: مسؤولان ذی ربط در دانشگاه علوم پزشکی استان باید با تلاش شبانه روزی و با روحیه خستگی ناپذیر، مسائل مربوط به حوزه درمان را با جدیت تمام پیگیری کنند تا کمبودها و کاستی ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در سومین جلسه شورای قضایی استان خراسان شمالی به مشکلات حوزه درمان و کمبود اقلام دارویی در استان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در حوزه تأمین دارو، به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان و نیز در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی که هیچکدام متناسب با نیاز استان نیست با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و امیدواریم در نتیجه زحمات و پیگیری های مسؤولان ذیربط این موارد هر چه سریعتر مرتفع گردد.

وی، همچنین با تأکید بر ضرورت برخورداری از روحیه انقلابی و کار و مجاهدت شبانه روزی گفت: مسؤولان ذی ربط در دانشگاه علوم پزشکی استان باید با تلاش شبانه روزی و با روحیه خستگی ناپذیر، مسائل مربوط به حوزه درمان را با جدیت تمام پیگیری کنند تا کمبودها و کاستی ها برطرف شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی بازرسی های میدانی را یکی از سازوکارهای مؤثر در بهبود روند اقدامات نظارتی برشمرد و دستور داد دادستان های عمومی و انقلاب حوزه های قضایی خراسان شمالی تحت ارشاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تشکیل تیم بازرسی متشکل از عوامل مرتبط در این خصوص از جمله معاونین دانشگاه علوم پزشکی و مسؤولان حوزه درمان شهرستانها بصورت میدانی موضوع تأمین و توزیع داروها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهند.

رئیس شورای قضایی استان، نقش دادستانها را به‌عنوان مدعی العموم در مسیر صیانت از حقوق عمومی و حفظ و ارتقاء سطوح بهداشت و سلامت جامعه بسیار مؤثر و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: انتظار ما این است که فرایند بازرسی های میدانی بیش از پیش تداوم و ارتقاء یابد و در موارد کشف جرائم و یا تخلفات نیز با جدیت و حسب مورد وفق مقررات قانونی با افراد خاطی و متخلف، برخوردهای لازم اعمال گردد.

گفتنی است موضوع حجاب و عفاف، ساماندهی و نظارت بر عملکرد مشاوران املاک، اعمال نظارت های قانونی به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی در برخی مشاغل از جمله پزشکی از دیگر موضوعات و مباحثی بودند که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495679

مهمترین اخبار ایران و جهان: