نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:40

۵۰ بنای تاریخی در گیلان بازسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ۵۰ بنای تاریخی در این استان خبر داد و گفت: قدمت برخی از این بناها به دوه صفویان برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران در سالن جلسات این اداره با بیان اینکه بازسازی بناهای تاریخی یکی از برنامه‌های این اداره کل در گیلان است، اظهار کرد: تاکنون بناهای تاریخی بسیاری در این استان شناسایی، کار مرمت و بازسازی آنان در حال انجام است.

وی با اشاره به در اختیار قرار داشتن برخی از بناهای تاریخی توسط ادارات دولتی در گیلان  گفت: بر اساس آمار  ۵۰ بنای تاریخی که در تملک ادارات گیلان قرار دارد تا پایان سال ۱۴۰۲ مرمت و بازسازی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ۵۰ بنای تاریخی در این استان خبر داد و افزود: قدمت برخی از این بناها به دوره صفویان برمی‌گردد و به این منظور ۲۰ میلیارد تومان دیگر هم سهم مشارکت اداراتی است که این بنا‌های تاریخی را در تملک دارند. 

 به گفته جهانی ساختمان شهرداری، ساختمان میرزا خلیل رشت، شهرک عضدی سیاهکل، کلیسای ارامنه انزلی و چند بنای تاریخی در شهر‌های املش، لاهیجان، فومن، رودبار و رودسر را از جمله بنا‌های تاریخی هستند که در فهرست مرمت و بازسازی قرار دارند. 

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483279

مهمترین اخبار ایران و جهان: