نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 08:31

نمایش »مقصد اینجاست» از رودان در کربلا اجرا می شود

نمایش «مقصد اینجاست» به طراحی و کارگردانی مصیب داوری از شهرستان رودان در مراسم پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا اجرا می شود.

مصیب داوری کارگران هرمزگانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رودان از اجرای نمایش «مقصد اینجاست» در مراسم پیاده روی اربعین خبرداد و گفت: این نمایش بر پایه چیدمان چهار روایت از عاشور است و این روایت ها سعی شده است با زبان حال همسو شوند.

وی افزود: تلاش کردیم محور و جریان اصلی عاشورا را در قالب نمایش عرضه کنیم و این نمایش نتیجه روزها مشورت و همفکری کارگاه آموزش نمایش در شهرستان رودان است.

داوری بیان داشت: این مسیر، مسیر عشق و دلدادگی است و هر که هر چه دارد را برای خادمی امام حسین می بخشد ما هم سعی کردیم هنر نمایش خودمان را در این مسیر وقف آقا کنیم که ان شاءالله خودش از ما قبول کند.

وی تصریح کرد: جوانانی که به عنوان خادم فرهنگی و بازیگر در این نمایش حضور دارند همگی برای اولین بار در پیاده روی اربعین و این مسیر حضور پیدا می کنند. همه  آن ها از کسانی هستند که دوره های بازیگری را سپری کرده اند و این اجرا اولین اجرای حرفه ای و به نوعی پایان دوره ی آنان محسوب میشود.

این کارگردان هرمزگانی اضافه کرد: من هیچ وقت فکر نمی کردم که اجرای پایان دوره هنرجویانم در مسیر کربلا باشد و امیدوارم که بتوانیم اجرای شایسته ای را داشته باشیم.

به گفته داوری، طبق برنامه ریزی ای که از قبل انجام دادیم روز سه شنبه هفتم شهریور ماه عازم هستیم و اجرای نمایش از نهم تا چهاردهم شهریورماه  در مسیر نجف تا کربلا خواهد بود.

سعید درویشی، محمد جواد ناروئی، محمد امین جاودان، محمد رضا نجفی، محمد جواد باقری، علیرضا جاودان، حدیث جعفری، مهلا شاکری، تارا اخترکاویان، پرنیا پور محرمی، فاطمه پور علی، فاطمه دلاوری و ملیکا درویشی در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

پایان پیام/ ۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472479

مهمترین اخبار ایران و جهان: