نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:44

جابجایی 5 هزار زائر اربعین زنجانی توسط 190 دستگاه اتوبوس

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با تاکید بر اینکه زائران موقع خروج از ایران و موقع برگشت از کشور عراق حتما مهره گذرنامه دریافت کنند، گفت: از ابتدا تا بعدازظهر روز گذشته ۱۹۰ دستگاه اتوبوس راهی مرزها شده است ک بالغ بر ۵ هزار زائر توسط این تعداد اتوبوس جابجا شده است.

باقر سپهری، دبیر ستاد اربعین استان زنجان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه تاکنون ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: بیشتر زائران اربعین  مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده‌اند.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه تا بعدازظهر روز گذشته ۱۲ هزار و ۱۶۸ گذرنامه برای زائران اربعین حسینی صادر شده است، گفت: در این راستا ۴ هزار و ۵۰۰ قطعه هم تمدید گذرنامه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه  طبق پیش‌بینی‌ها بعد از ارتقای صورت گرفته در سامانه سماح ثبت‌نام‌ها سریع انجام می‌شود، افزود:  زائران می‌توانند از این به بعد از این سامانه برای ثبت‌نام خودشان استفاده کنند تا مباحث بیمه‌ای و سایر خدمات را هم بتوانیم در اختیارشان بگذاریم.

سپهری با اشاره به شرایط جوی مهران ادامه داد: با توجه به هوای گرم مهران لازم است زائران نکات بهداشتی که توسط کمیته بهداشت ستاد مرکزی اربعین اعلام می‌شود، رعایت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به مدیریت خودرو‌ها افزود: از ابتدا تا بعدازظهر روز گذشته ۱۹۰ دستگاه اتوبوس راهی مرزها شده است ک بالغ بر ۵ هزار زائر توسط این تعداد اتوبوس جابجا شده است.

وی با اشاره به زائرانی که از خودروی شخصی برای سفر استفاده می‌کنند، یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم زائرانی تا حد امکان از خودرو شخصی خود هم استفاده کنند چرا که پارکینگ‌ها  ظرفیت کامل را برای پارک خودرو دارند.

سپهری با بیان اینکه همه زائران در انتخاب مرزها مختار هستند، تاکید کرد:  زائران موقع خروج از ایران و ورود به کشور عراق حتما مهره گذرنامه دریافت کنند و موقع برگشت  از کشور عراق مهر روی گذرنامه داشته باشند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473279

مهمترین اخبار ایران و جهان: