نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 11:37

۳ طرح آبخیزداری در مهدیشهر افتتاح و به بهره برداری رسید

مهدیشهر- رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از افتتاح و بهره برداری سه طرح آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: برای به ثمر نشستن این طرح ها ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر واحدی مطلق صبح دوشنبه در پنجمین روز هفته دولت با حضور مسئولان شهرستان مهدیشهر سه طرح آبخیزداری افتتاح و به بهره برداری رسیده است، ابراز داشت: این طرح‌ها در حوزه‌های آبخیز آسوران جاشلوبار، چاشم و هیکو قرار دارند.

وی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: محل تأمین این اعتبارات از محل منابع ملی و استانی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر بابیان اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها مهار و کنترل سیلاب‌های فصلی است، ابراز داشت: این سه حوزه همه ساله در فصل بارش با مخاطرات بروز سیلاب مواجه بود که با افتتاح این طرح‌ها این نگرانی رفع شده است.

واحدی مطلق ضمن بیان اینکه برای ساخت این سازه‌های آبخیز داری از مشارکت‌های مردمی نیز بهره گرفته شده است، تصریح کرد: هر کجا مردم در انجام پروژه‌ای همکاری داشتند به وضوح شاهد مراقب و حراست بیشتری از عرصه‌های منابع طبیعی نیز بودیم.

وی افزود: کمک به تغذیه سفرهای آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل آب و بهبود وضعیت کشاورزی از دیگر مزایای عمده این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472779

مهمترین اخبار ایران و جهان: