نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 17:25

توزیع یک هزار و ۱۲۷ تن کالای اساسی در ایلام

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: برای ماه محرم و صفر یک هزار و ۱۲۷ تن کالای اساسی در ایلام توزیع شده است.

آذرنوش عموزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام، عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: برای ماه محرم و صفر یک هزار و ۱۲۷ تن کالای اساسی شامل برنج هندی ۴۹۴ تن، برنج تایلندی ۹۷ تن، شکر ۱۱۰ تن، گوشت قرمز ۶۶ تن، گوشت مرغ ۱۱۰ تن و آرد ۴۳۰ تن توزیع شده است‌.

وی افزود: در ایام اربعین برخی از نانوایی‌ها به خاطر پخت نان برای زائران در سامانه نانینو دچار مشکل شدند و در این سامانه برای آن‌ها دریافت آرد بیش از سهمیه ثبت شده است که باید این مشکل مرتفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: هم اکنون نیز ۵۱۷ تن گوشت سفید و قرمز منجمد شامل ۳۸۰ تن مرغ و ۱۹۱ تن گوشت گوساله وارداتی ذخیره شده است. 

وی با اشاره به ذخیره ۵۱۷ تن گوشت سفید و قرمز در ایلام، اظهار کرد: ۳۸۰ تن مرغ و ۱۹۱ تن گوشت گوساله وارداتی ذخیره شده و توزیع ۱۰۰ تن از این اقلام پروتئینی در شهرستان‌های استان در دستور کار است. 

عموزاده گفت: در سال جاری ۷۶۹ تن برنج هندی، برنج تایلندی ۳۳۲ تن، شکر ۵۳۲ تن، مرغ منجمد ۴۴۰ تن، گوشت گوساله منجمد ۱۳ تن و گوشت گوسفندی منجمد ۱۳ تن توزیع شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: هم اکنون برنج وارداتی ۵۹۲ تن، شکر یک هزار تن، سویا ۴۳۰ تن در حال حمل به استان، جو ۷ هزار و ۳۵۰ و مرغ مازاد سویه آرین ۱۶.۵ تن در استان داریم که به تدریج توزیع می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، به گفته مسئولان تامین و توزیع ۶۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن برنج وارداتی برای استان در دستور کار است. 

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517979

مهمترین اخبار ایران و جهان: