نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 12:01

صادرات ۵۸۲ هزار تنی کالا از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تنی کالا به کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۸۲ هزار و ۵۶ تن کالا به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۴۶ دلار کالا از گمرکات گیلان به کشور‌های همسایه صادرشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صادق برزگر ناظر گمرکات گیلان پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل با بیان اینکه در دولت سیزدهم در تلاشیم تا از ظرفیت بالقوه گمرکات در راستای رشد اقتصادی گیلان کمک کنیم، اظهار کرد: گیلان دارای گمرکاتی با ظرفیت بسیار خوب در حوزه صادرات و واردات کالا است که اگر از این ویژگی استفاده شود می‌توان در حوزه اقتصادی به رشد قابل قبولی رسید.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تنی کالا به کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا، گفت:  از ابتدای امسال تا کنون ۵۸۲ هزار و ۵۶ تن کالا به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۴۶ دلار کالا از گمرکات گیلان به کشور‌های همسایه صادرشده است.

ناظر گمرکات گیلان عمده محصولات صادراتی را در شامل محصولات نباتی، معدنی، شیمیایی، پلاستیکی و غذایی دانست و بیان کرد: این محصولات شامل کیوی، کشمش، سیب، سبزیجات، سیمان، سنگ، نمک، شیشه، بیسکوئیت، کلوچه، رب گوجه و کنستانتره است که از گمرکات گیلان به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

برزگر با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی صادرات کالا به ارزش دلاری، افزود: این مقدار کالا از نظر وزن ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است که با افزایش نرخ ارز نیمایی ارزش دلاری صادرات ۱۵ درصد کاهش یافته است.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519979

مهمترین اخبار ایران و جهان: