نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 11:47

طرح ارتقای سطح معیشت روحانیون تدوین شده و در انتظار تصویب است

سنندج- دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: طرح ارتقای سطح معیشت روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کشور تدوین شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان چهارشنبه شب در نشست با ائمه جمعه شاخص و جامعه مدرسین کردستان در سنندج اظهار کرد: مبحث معیشت جامعه روحانیون اهل سنت و تشیع از جمله مباحثی است که تاکنون رفع نشده است.

وی افزود: با کمک مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب طرحی در این راستا تدوین شده و امیدواریم پس از تصویب نهایی و اجرای آن شاهد تغییر محسوسی در ارتقای سطح معیشت و رفع مشکلات جامعه علما و ماموستایان باشیم.

حجت‌الاسلام لطفیان تصریح کرد: رفع مشکلات جامعه روحانیون اهل سنت و تشیع در کشور از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: دغدغه معیشت علما و روحانیون اهل سنت و تشیع دغدغه جدی مقام معظم رهبری است که معظم له بر ارائه برنامه و راهکارهایی برای رفع این مشکل به صورت ویژه تاکید کرده‌اند.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام شده است به فضل الهی امسال سال گشایش خواهد بود.

وی افزود: ادعا نمی‌کنیم همه مشکلات را برطرف خواهیم کرد اما تلاش می‌کنیم که تغییر در سفره علما و ماموستایان نمایان باشد.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برای ائمه جمعه برنامه خوبی تدارک دیده و در این مسیر ائمه جمعه و جماعت، مدرسین و طلاب هم مد نظر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: کارهای مقدماتی در حال انجام است و بخشی از کارها در مرکز رفاهی دنبال خواهد شد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی از تأمین اعتبار و پرداخت معوقات جامعه روحانیون استان کردستان خبر داد و گفت: امسال در حوزه معیشت روحانیون نسبت به سال‌های قبل تحول قابل دفاعی اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: برای تأسیس پژوهشکده دینی در کردستان اعتبار ویژه ای در نظر گرفته ایم و در این راستا انتظار می‌رود شوراهای افتای استان و شهرستان‌ها برنامه فرهنگی ارائه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161435

مهمترین اخبار ایران و جهان: