نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 22:27

افزایش ۲۱۱ درصدی تصادفات جرحی طی نوروز ۱۴۰۲ در جاده‌های خراسان‌شمالی

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی گفت: در جاده‌های برون شهری استان طی ۱۱ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تعداد تصادفات جرحی تا ۲۱۱ درصد همچنین تعداد تصادفات خسارتی نیز تا ۱۳۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز رحمان اسپیدکار، رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام افزایش ۲۱۱ درصدی تصادفات جرحی در جاده‌های استان، اظهارکرد: در نوروز امسال در زمینه بروز تصادفات برون شهری در محورهای جاده‌ای خراسان‌شمالی وضعیت خوبی نداشتیم.

وی گفت: طی ۱۱ روز گذشته چهار فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های برون شهری استان رخ داد.

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی افزود: طی مدت مشابه آن در سال گذشته شش فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های برون شهری استان اتفاق افتاده بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: طی ۱۱ روز گذشته بر اثر وقوع این تصادفات منجر به فوت در جاده‌های برون شهری استان هشت نفر جان باختند، درحالیکه در مدت مشابه آن در سال گذشته شش نفر فوت کردند.

وی افزود: تعداد متوفیان در تصادفات منجر به فوت اتفاق افتاده در جاده‌های برون شهری استان طی ۱۱ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه خراسان‌شمالی بیان کرد: صد در صد از تصادفات منجر به فوت در استان در محورهای جاده‌ای اصلی استان اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: طی ۱۱ روز گذشته در جاده‌های برون شهری استان ۸۷ فقره تصادف جرحی و ۱۳۱ فقره تصادف خسارتی نیز رخ داد.

اسپیدکار افزود: این در حالی است که طی مدت مشابه آن در سال گذشته در جاده‌های برون شهری استان ۲۸ فقره تصادف جرحی و ۶۵ فقره تصادف خسارتی اتفاق افتاده بود.

وی بیان کرد: طی ۱۱ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته در جاده‌های برون شهری استان تعداد تصادفات جرحی تا ۲۱۱ درصد همچنین تعداد تصادفات خسارتی نیز تا ۱۳۶ درصد افزایش یافتند.

رییس پلیس راه خراسان‌شمالی یادآور شد: طی ۱۱ روز گذشته ۴۳ درصد از تصادفات جرحی اتفاق افتاده در محورهای فرعی و ۵۷ درصد دیگر از آن در جاده‌های اصلی رخ داد.

وی افزود: طی همین مدت، ۲۸ درصد از تصادفات خسارتی نیز در محورهای فرعی و ۷۲ درصد دیگر از آن در جاده‌های اصلی اتفاق افتاد.

اسپیدکار خاطرنشان کرد: در مجموع طی ۱۱ روز گذشته ۳۳ درصد از تصادفات رخ داده در استان در جاده‌های فرعی و ۶۷ درصد دیگر از این تصادفات در جاده‌های اصلی استان رخ داده است.

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، انحراف و تجاوز به چپ، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی را از علل اصلی در بروز این تصادفات جاده‌ای در استان عنوان کرد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114879

مهمترین اخبار ایران و جهان: