نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:25

تصویب ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام مرکزی

شازند- استاندار مرکزی گفت: مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام استان مرکزی در سفر هیئت دولت به این‌ استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه صبح چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند که توسط پتروشیمی این شهرستان احداث خواهد شد، با اشاره به آغاز هفته سلامت، معلم و کارگر اظهار کرد: دولت‌ها و حکومت‌ها وظیفه تأمین و تضمین مقوله‌هایی چون امنیت، رفاه، عدالت، آزادی و هدایت را دارد و پروژه بیمارستان شازند نیز موضوعاتی چون رفاه، توسعه عدالت، دسترسی به زیرساخت‌های بهداشت و درمان و امنیت و سلامت هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری در ۳۹ سفر استانی خود در یک سال معمولاً پروژه‌های فاقد پیشرفت و یا دارای پیشرفت اندک را مدنظر قرار داد، گفت: کلنگ زنی پروژه بیمارستان شازند در سال‌های گذشته زده شد، اما هیچ گونه اقدامی برای آن صورت نگرفت و در واقع امروز عملیات کلنگ برداری از این پروژه را آغاز می‌کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در سال گذشته سعی شد پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت کم به عنوان مصوبات سفر مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: سفر هیئت دولت به استان مرکزی در واقع سفری با بیشترین مصوبات غیر بودجه‌ای بود. مصوبات بودجه‌ای عموماً از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات ملی و استان برای پیشرفت پروژه استفاده می‌شود که تعداد این پروژه‌ها در کل کشور به حدود ۸۰ هزار پروژه می‌رسد.

مخلص الائمه اظهار کرد: مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام استان مرکزی در این سفر مصوب شد و مصوبات غیر بودجه‌ای و مصوبات مربوط به بخش غیردولتی نیز در این سفر برنامه ریزی شد و در رأس این پروژه‌ها غیردولتی، بیمارستان شازند قرار دارد که با مشارکت بانک ملی، گروه توسعه ملی و پتروشیمی شازند احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی شازند نگین صنعت نفت و پتروشیمی کشور است و در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود هیچ گاه کم نگذاشته است، افزود: به زودی با اتمام چند پروژه نیمه تمام سنواتی، مانند بیمارستان ولیعصر (عج) اراک که کار احداث آن بیش از ۱۴ سال زمان برده است، خدمات دهی به مردم افزایش می‌یابد. امسال با تلاش همه، این بیمارستان به بهره برداری می‌رسد، فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز تکمیل و بهره برداری می‌شود، بیمارستان زنان و زایمان پس از سال‌ها در سال جاری بهره برداری خواهد شد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی ساخت بزرگترین مرکز توانبخشی سالمندان و معلولان در منطقه را آغاز کرده است، بخشی از این مرکز در محدوده روستای خانه میران آماده بهره برداری است و در افق آن وسعتی بالغ بر دو برابر ظرفیت آسایشگاه کهریزک تهران برنامه ریزی شده است و خیرین نیز می‌تواند در این پروژه مشارکت داشته باشند و با تکمیل این مرکز و شبکه، استان مرکزی قطب بهداشت و درمان و سلامت غرب کشور خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185179

مهمترین اخبار ایران و جهان: