نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:27

ایجاد ۱۷ هزار شغل در همدان توسط ستاد فرمان امام(ره)

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد ۱۷ هزار شغل در همدان توسط این ستاد طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عارف نوروزی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از اولین مرکز نوآوری کارگاهی کشور در همدان با بیان اینکه این دومین بار است به این استان سفر می‌کنم تا شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی باشیم اظهار کرد: امروز بزرگترین مدرسه اوتیسم کشور در همدان افتتاح شد تا بیمارانی با نیازهای ویژه از یک خدمت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه یک مجموعه بزرگ دانش‌بنیان نیز برای نخستین بار در کشور در همدان و در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با ۲۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است عنوان کرد: این مرکز در حوزه شتاب‌دهنده و دانش‌بنیان‌ها فعالیت خواهد داشت.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به کلنگ‌زنی فاز دوم این مجموعه دانش‌بنیان در حوزه کندو عنوان کرد: قرار است در این محل ۳۰ سوله در یک سال آینده ساخته شود.

 ‌وی با بیان اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن نیز اقدامات خوبی انجام شده و قرار است ۶۰۰ واحد بهره‌برداری شود که امروز بازدیدی از این واحدها خواهیم داشت خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نتایج خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

نوروزی با تاکید به اینکه دو مجموعه خوابگاه دانشجویی نیز در استان همدان ساخته شده است گفت:  این پروژه‌ها در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در حوزه اشتغال و حمایت از جوانان و کارآفرینان افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال برای ۱۷ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شود.

نوروزی از اقدامات صورت گرفته در حمایت از زوجین نابارور و طرح جوانی جمعیت در استان سخن گفت و ادامه داد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان در همدان سرمایه‌گذاری شد و امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه طی ۶ ماه دومین سفر سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را به استان شاهد هستیم اظهار کرد: امروز بزرگترین مدرسه اتیسم ساخته شد و نخستین مرکز نوآوری کارگاهی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در واقع یک سوله متروکه به یک کارگاه شتاب‌دهنده تبدیل شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد به کلنگ‌زنی ساخت ۳۰ واحد سوله کارگاهی اشاره کرد و گفت: در کنار آن احداث خوابگاه دانشجویی و ایجاد مرکز درمان ناباروری نیز انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه حمایت‌های خوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ایجاد پروژه‌ها در استان انجام شده که قدردان هستیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185435

مهمترین اخبار ایران و جهان: