نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 15:38

برپایی یک هزار و ۵۶۵ پایگاه جمع آوری فطریه در خراسان جنوبی

بیرجند-معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی از ایجاد یک هزار و ۵۶۵ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره در استان خبر داد و گفت: در روستاهای استان برای این امر ۴۰۰ پایگاه برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی، ظهر شنبه در نشست شورای زکات فطریه استان اظهار کرد: بر اساس فتواهای موجود هزینه‌کرد زکات فطریه در امور عمرانی ممنوع است.

وی به سو استفاده‌های احتمالی از طریق فضای مجازی برای جمع آوری زکات فطریه اشاره داشت و افزود: باید دست این افراد که معلوم نیست زکات فطریه جمع آوری شده را در کجا هزینه می‌کنند کوتاه شود و مردم نیز در این حوزه آگاه شوند بنابراین مدیریت صحیح این امر الزامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از ایجاد یک هزار و ۵۶۵ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره در استان خبر داد و گفت: همچنین در روستاهای استان برای این امر ۴۰۰ پایگاه برنامه‌ریزی شده است.

طالبی با بیان اینکه صندوق‌های جمع‌آوری زکات با برچسب مخصوص دبیرخانه شورای زکات تهیه و در مکان‌های مورد نظر استقرار می‌یابد، اضافه کرد: باید اطلاعات مربوط به جمع آوری زکات رصد شود و در این راستا دستگاه‌های ذیربط به ویژه پلیس فتا برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و اعلام شماره کارت یا شماره حساب افراد نهایت اهتمام را داشته باشند.

وی بیان داشت: امسال در جمع آوری زکات فطریه و کفاره در سطح استان ۲ هزار نفر همکاری می‌کنند.

طالبی بر رصد اطلاعاتی جمع‌آوری زکات در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که وجود دارد نیاز است دستگاه‌های ذیربط به ویژه پلیس فتا برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و اعلام شماره کارت یا شماره حساب افراد نهایت اهتمام را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری حداقل زکات ۵۰ درصد جمعیت روزه‌دار استان تأکید و خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده نسبت به جمعیت روزه‌دار استان در سال‌های گذشته کمتر بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151279

مهمترین اخبار ایران و جهان: