نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:33

آغاز مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس/ پیکر مطهر ۲ شهید گمنام بر روی دستان مردم کرمانشاه تشییع می‌شود

امروز کرمانشاهیان در راهپیمایی روز جهانی قدس، «مهمانان گمنامی» داشتند از یادگاران دفاع مقدس، به یاد مظلومیت فلسطین، دو لاله پرپر را برروی دستانشان از میدان انقلاب به سمت مسجد جامع تشییع کردند و «مرگ بر اسرائیل» را با تمام احساس و با تمام غیرت سر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، «روز قدس یک روز جهانی است، تنها به قدس اختصاص ندارد روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است» امام خمینی (ره).

قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش‌های خونین است؛ از این رو آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تمام حنجره‌ها آزادی ملت مظلوم فلسطین را فریاد می‌زنند.

شعار روز جهانی قدس امسال«فلسطین محور وحدت جهان اسلام و قدس در آستانه آزادی» است.

امروز همه با هم، همدل، همراه، هم‌قدم، شانه به شانه ملل اسلامی شراره‌های خشم فلسطینی‌های قهرمان؛ خشم فلسطینی‌ها شجاع دلاور دامن جنایتکاران صهینویست را فرا گرفته و آنان را به حیرت مبتلا ساخته است.

امروز، کرمانشاهیان زنان و مردان با غیرت؛ همگی در کنار هم در کنار مردم ایران آمدند تا ندای آزادی‌خواهی قدس شریف را پرطنین‌تر از همیشه سر دهند و با صدای بلند مظلومیت مردم فلسطین را شعار دادند.

مردم کرمانشاه مثل دیروز و مثل دیروزهای با افتخارشان به پا خاستند و با تمام احساس و با تمام غیرت آمدند و شجاعانه «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

امروز کرمانشاهیان «مهمانان گمنامی» دارند از یادگاران دفاع مقدس، به یاد مظلومیت فلسطین، دو لاله پرپر را برروی دستانشان از میدان انقلاب به سمت مسجد جامع تشییع خواهند کرد.

امروز جلوه‌های زیبایی در مسیر راهیپمایی کرمانشاه به چشم می‌خورد؛  از حضور دانش‌آموزان و جوانان گرفته تا مردان و زنان مسن. گروه سرود خودجوش مردمی و بسیجی «حاج قاسم» در میدان انقلاب اجرای پرشور و عالی داشتند و شور و حال خاصی را به مراسم دادند.

میدان انقلاب شهر کرمانشاه (مسیر آغاز راهپیمایی) در حال حاضر بسیار شلوغ و پرتردد شده و به عبارتی جای انداختن سوزن نیست. اقشار مختلف از عشایر و روستائیانی خود را به این میدان رسانده تا حضور گرم و پرشوری از خود به نمایش بگذارند.

نظیر این مراسم در دیگر شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های استان کرمانشاه نیز در حال برگزاری است؛  به طوریکه کشاورزان تراکتور سوار شهر هلشی برای حمایت از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین راهپیمایی تراکتوری انجام دادند.

امروز آمدیم؛ ای مردم مظلوم فلسطین امروز هر ایرانی هر کرمانشاهی با افتخار در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس حضوری گسترده داشت.

امروز آمدیم...

قدس ای عظمت بی‌پایان، بر بلندای نامت بایست و تا ابد آزاد باش. قدس یعنی ایستاگی، قدس یعنی آزادگی، قدس یعنی پایداری و مقاومت قدس آزادی را فریاد می‌زند، قدس اسارت را به زنجیر می‌کشد قدس فلسطین را آزاد می‌کند «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر اسرائیل»...

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147035

مهمترین اخبار ایران و جهان: