نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:04

99 درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری جذب نشده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت اما تاکنون ۹۹ درصد اعتبارات تخصیصی جذب نشده و لازم است این اعتبار کلان در اسرع وقت جذب و در راستای توسعه مدارس استان صرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نقش معلم در پیشرفت جامعه بسیار برجسته است چرا که این قشر مدیران و آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هفته معلم فرصت خوبی برای تجلیل از فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: جذب یک‌هزار و ۴۹ معلم در سال گذشته از طریق آزمون سراسری و آزمون استخدامی کار بسیار ارزشمندی است و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش باید علاوه بر ساختار اداری از ظرفیت خانواده‌ها و خیرین برای آسیب‌شناسی در سطح مدارس و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استفاده کند و اهداف نظام تعلیم و تربیت را نهادینه‌سازی کند.

حیدری با اشاره به ضرورت تجهیز مدارس، بیان کرد: تجهیز مدارس نیازمند کار نهضتی است و با کار عادی و روزمره میسر نیست لذا باید نهضت جهادی در استان راه بیفتد و برای ارتقای آموزش و پرورش گام‌های اساسی برداشته شود.

جهاد تبیین باید از مدارس آغاز شود

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باید از مدارس آغاز شود، تصریح کرد: در موضوع جهاد تبیین معلمان نقش محوری دارند لذا باید تلاش شود با استفاده از جوانان مومن انقلابی پیشرفت و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام باید به کلاس‌های درس راه یابد، ادامه داد: معلمان پرچم‌داران جهاد تبیین هستند و باید با برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی به صورت آگاهی‌بخشی به این موضوع توجه کرد.

استاندار با اشاره به موفق بودن آموزش و پرورش در کنترل مدارس در عملیات روانی اخیر دشمن در مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید به صورت مستمر با حضور میدانی در مدارس مشکلات را بررسی کنند و از بروز هرگونه مشکلی در مدارس استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معلمان بازنشسته و رفع مشکلات آن‌ها، افزود: توسعه فعالیت‌های جهادی با اولویت تعمیر، زیباسازی و تجهیز مدارس باید صورت گیرد و تابستان فرصت خوبی برای تمرکز روی این موضوع است.

حیدری با بیان اینکه توجه به مدارس شبانه‎روزی ضرورت دارد، بیان کرد: برای توسعه‌ رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش باید برنامه‌ریزی شود و مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان پرورش یابد چرا که آموزش‌های تئوری به تنهایی راهگشا نیست.

وی اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت اما تاکنون ۹۹ درصد اعتبارات تخصیصی جذب نشده و لازم است این اعتبار کلان در اسرع وقت جذب و در راستای توسعه مدارس استان صرف شود.

حیدری در پایان به امتحانات نهایی اشاره و تاکید کرد: برنامه‌های لازم برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در استان صورت گیرد تا دانش‌آموزان بدون دغدغه این امتحانات را پشت سر بگذارند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153579

مهمترین اخبار ایران و جهان: