نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:10

ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه کرمانشاه باید استفاده شود

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه‌های استان باید به گونه‌ای در توسعه استان و حل مشکلات ایفای نقش کنند که اگر زمانی نباشند، خلاء نبودشان در استان احساس شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همایش آموزش عالی غرب کشور به مناسبت پنجاه سالگی دانشگاه رازی با حضور مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، نمایندگان سنقر و قصرشیرین در مجلس، جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، اساتید و اعضای هیأت علمی و دانشجویان در تالار فرهنگ و ادب دانشگاه رازی در حال برگزاری است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ادامه این همایش ضمن گرامیداشت ایام تکریم‌، احترام معلم و  تعلیم و تربیت، اظهار کرد: قدرشناسی و گرامیداشت صاحبان حقوق مادی و معنوی در جامعه ارزشمند است، اما گرامیداشت مقام معلم و اقدامات علمی ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تبریک پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی، افزود: دانشگاه رازی و دانشگاه‌های استان روز به روز بالنده‌تر، اثرگذارتر و از افتخارات این مرز و بوم هستند که باید به گونه‌ای در توسعه استان و حل مشکلات ایفای نقش کنند که اگر زمانی نباشند، خلاء نبودشان در استان احساس شود.

استاندار کرمانشاه تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را به عنوان سه وظیفه دانشگاه‌ عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌های کرمانشاه در تولید علم، تربیت عالم اول خوب عمل کرده‌اند، اما در مورد  خدمت به جامعه انتظار می‌رود که نقش خود را ایفا کنند. 

وی تاکید کرد: دغدغه پررنگ این ایام در فلسفه علم در نگاه توحیدی یک مسئله قابل تأمل دارد، که انسان را می‌شود مخترع نامید یا باید او را مکتشف عنوان کرد؟ همانطور که در قرآن کریم مطرح شد، ما اختراع نمی‌کنیم و به دنبال اکتشاف هستیم، یک نگاه علمی مطرح که در عالم خلقت هم کشف شده اکتشاف و سپس استخدام است، و هرچه بهتر استخدام کنیم بهتر نتیجه خواهیم داد.

صحرایی خاطرنشان کرد: بشر برای سعادت و سلامت دنیا و خودش باید سنن و قواعد الهی را کشف و به درستی از آن‌ها استفاده کند یکی از ضوابط قطعی حاکم در جهان برای موفقیت ایجاد تمرکز و جمعیت به معنی علمی آن است، و بشر هر کجا که بتواند تمرکز ایجاد کند جمعیت به معنای علمی ایجاد کرده و تولید قدرت کرده است، فرق ندارد در جامعه ایمانی و یا در جامعه الحاقی اتفاق شود، اما اگر در جامعه ایمانی  این اتفاق صورت گیرد تاثیر بیشتری دریافت می‌کنیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175735

مهمترین اخبار ایران و جهان: