نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 14:48

دلسوزترین افراد در طرح گردشگری آشوراده بومیان جزیره هستند

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به اینکه تمام اقدامات در خلیج گرگان و جزیره آشوراده بر اساس مصوبات، قانون و ضوابط است، گفت: دلسوزترین افراد برای محیط زیست آشوراده بومیان جزیره هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد زنگانه در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تمام اقدامات در خلیج گرگان و جزیره آشوراده بر اساس مصوبات، قانون و ضوابط است.

استاندار گلستان ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه تداخل در محیط زیست یکی از نگاه‌های ما بر این است بدون بارگذاری های جدید بتوانیم از ساختمان‌ها، اماکن و مستحدثات موجود در جزیره برای توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی استفاده کنیم.

وی افزود: تقاضای ما بر این است میراث بتواند در اماکن عمومی و یا متعلق به مردم در جزیره مجوز بومگردی را صادر و توسعه گردشگری آشوراده انجام شود.

زنگانه بیان کرد: حتی موضوع تفرجگاه متمرکز در جزیره در گذشته مصوب شده اما سعی ما بر این است بتوانیم با تعامل و تفاهم اقدامات توسعه گردشگری را مطابق مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای راهبری منطقه حفاظت شده پیش ببریم.

استاندار گلستان افزود: به هیچ عنوان اقدامات غیرمنطقی و خلاف قانون و خلاف محیط زیست در آشوراده انجام نخواهد شد.

وی گفت: معتقد هستیم دلسوزترین افراد برای محیط زیست آشوراده مردم بومی همان منطقه هستند و آنها بیش از هر فرد دیگری از محیط زیست آشوراده محافظت خواهند کرد.

استاندار گلستان افزود: در موضوع لایروبی خلیج گرگان، اقدامات بر اساس مصوبات ستاد ملی تالاب‌ها و شورای راهبری مستقر در محیط زیست است و هیچ اقدام خلاف مصوبات و قانون انجام نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145379

مهمترین اخبار ایران و جهان: