نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 15:39

رویداد کتابت و تذهیب قرآن در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف»، گفت: به کار بردن ابزارهای هنری برای انتقال یک پیام، علاوه بر عمق‌بخشی، باعث ماندگاری آن پیام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان این که بهترین شیوه برای فرهنگ‌سازی و تبلیغ یک پیام، استفاده از ابزارهای هنری است، اظهار کرد: جای جای قرآن کریم، سرشار از هنر است و خداوند متعال در کتاب آسمانی خود برای عمق بخشیدن به مفاهیم، از شیوه‌های هنری مختلفی بهره برده است.

وی با بیان اینکه فطرت انسان‌ها نیز بر گرایش به پاکی و زیبایی استوار است، تصریح کرد: به همین خاطر، به کار بردن ابزارهای هنری برای انتقال یک پیام، علاوه بر عمق‌بخشی، باعث ماندگاری آن پیام نیز می‌شود و چه بسا یکی از رازهای ماندگاری و پویایی کلام الهی در جامعه امروزی، آوا داشتن، تجانس، توازن، تمثیل، داستان، خط و ... قرآن کریم باشد.

خوش‌لهجه با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف»، خاطرنشان کرد: در همین راستا شرکت گاز استان قم در نظر دارد تا برای راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف و اصلاح آن، اقدام به کتابت و تذهیب جزء هشتم از کتاب الهی کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: در دو آیه از جزء از هشتم قرآن کریم، خداوند متعال از مردم می‌خواهد که از اسراف و تبذیر دوری کرده و هزینه‌های خود را در چارچوب اعتدالی قرار دهند؛ چرا که اسراف در نزد خداوند، امری ناپسند است و خداوند اسراف‌کاران را دوست ندارد.

خوش‌لهجه با اشاره به حضور جمعی از هنرمندان صاحب‌نام عرصه تذهیب و خوشنویسی در نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف»، بیان کرد: این رویداد روز جمعه 25 فروردین ماه در ساختمان شرکت گاز استان قم برگزار می‌شود و آیات کتابت و تذهیب شده، پس از اینکه به نظر مراجع عظام تقلید رسیدند؛ به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا خواهند شد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145779

مهمترین اخبار ایران و جهان: