نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 21:45

بازسازی و مرمت مقبره شهید رئیس‌علی دلواری در عراق تسریع می‌شود

بوشهر- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: بازسازی و مرمت مقبره شهید رئیس‌علی دلواری در عراق تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مطاف عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید بزرگوار رئیس‌علی دلواری مبارز مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای انگلیس در دوره جنگ جهانی اول بود و ما به دنبال مرمت بارگاه این شهید بزرگوار هستیم.

وی افزود: در راستای مرمت و بازسازی مقبره شهید بزرگوار رئیس‌علی دلواری، سردار بزرگ مبارزه با استعمار پیر انگلیس، توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اقدامات بی بدیلی صورت گرفته است.

رئیس ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات شهر دلوار گفت: عتبات عالیات استان بوشهر از ١٠ سال پیش در تهران و نجف پیگیر این موضوع بوده و در سال ۹۵ موفق به بنای سازه ابتدایی مقبره در وادی السلام نجف با چهار ستون شده است.

حسین نامور افزود: در ادامه این کار، خانواده شهید رئیس‌علی دلواری رأسا اقدام به تهیه مصالح مورد نیاز مقبره اعم از سنگ نما و کتیبه‌ها و سنگ مزار با همکاری و ارشادات حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر کردند.

نامور ادامه داد: با وجود ویروس منحوس کرونا، در ارسال مصالح، مشکلاتی ایجاد شد و ۲ سال مرمت و بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری به تعویق افتاد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر دلوار اظهار کرد: سرانجام با معاضدت رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و اداره کل راهداری استان بوشهر وسیله‌ای برای حمل مصالح به صورت رایگان در اختیار خانواده این شهید بزرگوار قرار گرفت.

وی گفت: در نهایت اسفند ماه سال قبل مصالح در اختیار ستاد عتبات عالیات نجف اشرف قرار گرفته شد و به زودی اقدامات جهت بازسازی و مرمت این مقبره آغاز خواهد شد و تا پایان اردیبهشت ماه کار مرمت بارگاه شهید رئیس‌علی دلواری به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130179

مهمترین اخبار ایران و جهان: