نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 19:43

تحقق ۵۵ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری به اصفهان

استاندار اصفهان گفت: از زمان ابلاغ نهایی مصوبات تا پایان سال ۱۴۰۱، ۵۵ درصد از مصوبات سفر رئیس جمهور در استان محقق شد و بسیاری از پروژه‌هایی که در سطح ملی پیگیر آن‌ها هستیم نتیجه سفر رئیس‌جمهور به استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه‌های استان پیرامون نحوه برخورد مدیریت استان با دستگاه‌هایی که تعامل خوبی با ارباب رجوع ندارند، اظهار داشت: در این خصوص حوزه‌ای در استانداری به نام «مدیریت بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی» فعال است و یکی از وظایف روزمره همکاران ما در این مجموعه اعزام مشهود و غیر مشهود به دستگاه‌های مختلف حسب گزارش‌های دریافتی از سوی مردم است.

مرتضوی افزود: گزارش‌هایی که مردم به این مجموعه ارسال می‌کنند با دقت بررسی و در صورت تخلف با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده شخصا و به‌صورت مستمر در این مجموعه حضور پیدا می‌کنم و به طرق مختلف شنونده شکایات، نظرات و انتقادات مردمی در حوزه‌های مختلف هستم، عنوان کرد: در این مجموعه در زمان‌های مشخص مردم با تماس تلفنی بدون واسطه با استاندار، معاونین، فرمانداران و مدیران کل ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان می‌کنند.

وی گفت: برخی تغییر و تحولات استان براساس گزارش‌های صحیح به همین مجموعه اتفاق می‌افتد زیرا همکاران ما در این مجموعه از کنار هیچ گزارش و انتقادی از دستگاه‌های اجرایی به سادگی گذر نمی‌کنند.

مرتضوی با تأکید بر اینکه برای ما اصل تکریم ارباب رجوع است و بخش عظیمی از این تکریم به خدمت رسانی مطلوب باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی استان را ملزم کرده‌ایم بهترین نوع خدمات را به مردم ارائه و رفع و رجوع امور مردم را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

استاندار اصفهان یادآور شد: اگر مدیر یا مسؤولی خلاف این اصل رفتار کند با جدیت ورود خواهیم کرد و در همین راستا چندین مدیر متخلف با مدیران جهادی جایگزین شدند.

وی تأکید کرد: اگر این موارد رسانه‌ای نمی‌شوند به‌دلیل حفظ حرمت انسانی است اما هیچ‌گونه تردیدی نیست که با مدیران متخلف که صلاح و منفعت مردم استان را زیر پا می‌گذارند برخورد قاطع می‌کنیم.

مرتضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در پروژه انتقال آب دریا به استان، بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده‌ای از مسیر پیش رفته که این پیشرفت پروژه حاصل دوندگی شبانه روزی خادمان مردم است، اظهار داشت: با تغییر مدیریت و هیأت مدیره شرکت تأمین آب صفه و هم‌زمان با مذاکره با سطح ملی مراحل مطالعاتی این پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان را مورد بررسی قرار دادیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: با پیشینه‌ای که در استان داشتیم می‌دانستیم نباید از شریانی که ظرفیت محدود دارد و شیرفلکه آن هم دست ما نیست، آب‌گیری کنیم و به سمت خرید آب پیش رویم لذا با ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از آب دریا یک خط و آب‌گیر اختصاصی برای استان تخصیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی اکنون یک شرکت قوی و ۸ پیمانکار در پروژه انتقال آب دریا به استان مشغول به فعالیت هستند البته در آن منطقه دو خط اختصاصی برای استان با افق ۴۰۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفتیم که در مرحله نخست، در حال اجرای خط اول با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب هستیم.

استاندار اصفهان یادآور شد: در ابتدای راه برآورد این بود که زمان بهره‌برداری از این پروژه ۹ ساله خواهد بود اما در تلاش هستیم در دولت سیزدهم این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، بیان کرد: از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان ۲۲۱ مصوبه با اعتباری کمتر از حدود ۲۷ هزار میلیارد بود.

مرتضوی با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری، ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ به استان رقم خورد اما جمع‌بندی و ابلاغ نهایی مصوبات تا شهریور ماه ۱۴۰۱ به طول انجامید، اظهار کرد: از زمان ابلاغ نهایی مصوبات تا پایان سال ۱۴۰۱، ۵۵ درصد از مصوبات سفر در استان محقق شد و بسیاری از پروژه‌هایی که در سطح ملی پیگیر آن‌ها هستیم نتیجه سفر رئیس‌جمهور به استان است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین پروژه‌های در نظر گرفته شده برای اخذ مصوبات در این سفر، در حوزه آب بودند که به‌عنوان مثال می‌توانیم به پروژه سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان که استان را از تنش آبی خارج می‌کند اشاره کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133935

مهمترین اخبار ایران و جهان: