نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 15:01

دریافت فطریه در هزار و ۸۰ پایگاهِ خراسان‌شمالی

دبیر ستاد شورای زکات استان خراسان‌شمالی گفت: هزار و ۸۰ پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر در استان آماده دریافت زکات فطریه هستند که بیشترین آن در شهرهای استان برپا شده است.

مجید الهی راد، دبیر ستاد شورای زکات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: هزار و ۸۰ پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر در استان آماده دریافت زکات فطریه هستند که بیشترین آن در شهرهای استان برپا شده است.

وی گفت: در مجموع ۲۹۹ پایگاه در شهرستان بجنورد، ۱۶۳ پایگاه شهرستان اسفراین، ۱۰۶ پایگاه در شهرستان شیروان، ۱۶۹ پایگاه در شهرستان مانه و سملقان، ۹۴ پایگاه در شهرستان فاروج، ۳۷ پایگاه در شهرستان صفی آباد، ۶۸ پایگاه در شهرستان جاجرم، ۴۳ پایگاه در شهرستان گرمه، ۴۸ پایگاه در شهرستان راز و ۳۴ پایگاه در شهر لوجلی دایر است.

دبیر ستاد شورای زکات خراسان‌شمالی افزود: این پایگاه‌ها در محل مصلی، معابر عمومی، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه برپا می‌شوند.

الهی راد تصریح کرد: پایگاه‌هایی که در محل مصلی برپا می‌شوند به مدت یک روز خواهند بود اما سایر پایگاه تا ۱۰ روز فعالیت خواهند کرد و زکات پرداخت شده را جمع آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کدهای آسان پرداخت برای روزه دار پیش‌بینی‌شده است که می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۸۸۷۷* رقم فطریه خود را پرداخت کنند.

این مقام‌ مسئول بابیان اینکه در این راستا چهار شماره کارت به‌صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است، افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته‌شده است. 

 

فطریه خراسان شمالی ۴۵ هزار تومان است 

دبیر ستاد شورای زکات استان خراسان‌شمالی گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

الهی راد بیان کرد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۶۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۴۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۱۲ هزار تومان و کفاره افطار عمد نیز ۷۲۰ هزار تومان است.

دبیر ستاد شورای زکات خراسان‌شمالی اظهار داشت: مردم نوعدوست استان پارسال ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه تمام وجوهات فطریه پرداختی مردم برای رفع نیاز محرومان این استان هزینه می شود افزود: این کمک ها در همان عصر روز عید به حساب نیازمندان واریز خواهد شد. 

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1162079

مهمترین اخبار ایران و جهان: