نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 17:44

مهار تورم و شد تولید مکمل یکدیگر هستند

چهارباغ- امام جمعه چهارباغ گفت: شعار امسال در قسمت اول یعنی مهار تورم یک جنبه سلبی و در قسمت دوم یعنی رشد تولید جنبه ایجابی دارد، بنابراین باید بدانیم که این دو مولفه مکمل هم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر چهارباغ که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا گذشته را ترمیم و آینده را ترسیم کنیم، بنابراین باید بیشترین استفاده را از این ماه برد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم و رشد تولید» بیان کرد: شعار امسال در قسمت اول یعنی مهار تورم یک جنبه سلبی و در قسمت دوم یعنی رشد تولید جنبه ایجابی دارد، بنابراین باید بدانیم که این دو مؤلفه مکمل هم هستند.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: ورود کالای قاچاق و عدم مدیریت صحیح در واردات کالاها به کشور پاشنه آشیل تولید بوده و آن را آسیب‌پذیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث رشد تولید دو مؤلفه از سوی مردم و تولیدکنندگان با محقق شود، یعنی تولیدکنندگان کیفیت کالای تولیدی خود را بالا برده و آن را با کالای تولید خارج رقابت‌پذیر کنند و مردم نیز به مصرف کالا تولید داخل تعصب داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به مسئله امیدآفرینی تأکید داشتند، گفت: مسئولان می‌توانند با حل مشکلات مردم که با روحیه جهادی محقق می‌شود بهترین امیدآفرینی را محقق کنند.

وی اظهار کرد: ناهماهنگی و تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه کام فرهنگیان و خانواده آنها را در شب سال نو تلخ کرد، بر ایای مصوبه مجلس رتبه بندی معلمان به طور دقیق و کامل اجرایی شود.

امام جمعه چهارباغ بیان کرد: رهبر معظم انقلاب معلمان را پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی و تکریم آنها را امری ضروری می‌دانند، بنابراین باید توجه دوچندانی به این قشر شود.

وی با بیان اینکه شهرستان چهارباغ فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان در سال جاری به این خواسته به حق مردم توجه کنند و با پیگیری جئی کلنگ ساخت بیمارستان به زمین زده شود.

محمدی متذکر شد: در آخر جا دارد تا از عوامل انتظامی، امنیتی، درمانی و خدماتی که در ایام نوروز و تعطیلات صادقانه به مردم خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108079

مهمترین اخبار ایران و جهان: