نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 07:44

افزایش ۱۶ درصدی بازدید از ابنیه گردشگری شهرستان آران و بیدگل

کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل از افزایش ۱۶ درصدی بازدید از ابنیه گردشگری شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

مهدی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن نوروز و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: صنعت گردشگری آران و بیدگل ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعتی یکی از ظرفیت‌های بالقوه در این شهرستان است، ابراز داشت: وجود کویر بکر مرکزی ایران و همچنین دریاچه نمک در مجاورت این شهرستان دو ظرفیت منحصر به فرد برای توسعه گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل ضمن اشاره به جاذبه‌های گردشگری متنوع، موقعیت استراتژیک و اقدامات توسعه‌ای از جمله بهبود خدمات و افزایش ظرفیت اقامتی شهرستان، گفت: در هفته‌ی نخست نوروز ۱۴۰۲، بیش از ۱۱۰ هزار نفر از ۱۶ اثر تاریخی، طبیعی و مذهبی شهرستان بازدید نموده اند.

وی افزود: بیشترین میزان بازدید از اماکن مذهبی شهرستان آران و بیدگل با ۴۷ هزار و ۵۰ نفر بازدید می‌باشد و بعد از آن مراکز تاریخی با ۳۰ هزار و ۵۶۲ نفر بازدید، مراکز تفریحی با هشت هزار و ۷۰۰ نفر و مراکز طبیعی با ۲۲ هزار و ۴۱۲ نفر بازدید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مشهدی خاطرنشان کرد: تعداد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از ابنیه گردشگری شهرستان در سال جدید نسبت به سال قبل، بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: طی روزهای ابتدایی نوروز، ۱۲ هزار و ۸۴ نفر در مراکز اقامتی دائم که شامل اقامتگاه سنتی، هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و غیره می‌باشد، اسکان یافته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: گردشگری پاک یکی از اهداف مهم مورد نظر تمامی مسئولین و مردم شهرستان است که با ایجاد زیرساخت‌های جدید، به رتبه چهارم استان در این حوزه رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1115579

مهمترین اخبار ایران و جهان: