نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 14:42

صف‌آرایی هماهنگ مقابل اپلیکیشن چینی/ ایرلند نیز تیک‌تاک را از دستگاه‌های دولتی حذف کرد

ایرلند به کارمندان دولت گفته که تیک‌تاک را از دستگاه‌های کاری حذف کنند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل ازآیرش تایمز، پس از تجزیه و تحلیل کامل ریسک توسط مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC)، به کارمندان ادارات و سازمان‌های دولتی ایرلند گفته شده که تیک‌تاک را از دستگاه‌های مرتبط با کار خود حذف کنند.

به دلیل حفاظت از داده ها و نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی مرتبط با رابطه این شرکت با دولت چین، تعدادی از کشورها، به ویژه بریتانیا و هلند، استفاده از برنامه شبکه های اجتماعی را در رایانه های دولتی مسدود کرده اند. استفاده از این برنامه تحت دستورالعمل های مشخص شده در خط مشی استفاده قابل قبول برای کارمندان ایالت ایرلندی مجاز نیست.

روز جمعه، بخش‌های والدین و سپس کارکنان پیامی دریافت کردند که در آن دستورالعمل‌ها توضیح داده شده بود، که روزنامه ایرلندی تایمز آن را دریافت کرد. به آن‌ها دستور داده شد که اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی متعلق به چین را از هر دستگاهی که قبلاً آن را اجرا می‌کردند حذف کنند و نصب برنامه را به طور کلی متوقف کنند.

سخنگوی وزارت ارتباطات ایرلند، گفت که این محدودیت شامل همه بخش‌ها، سازمان‌ها و سایر نهادهای دولتی است که تحت اختیار آنها هستند، به استثنای موارد استثنایی که نیاز تجاری وجود دارد.

این سخنگو افزود: این توصیه با ارزیابی دقیق ریسک انجام شده توسط مرکز ملی امنیت سایبری و تعامل گسترده با ذینفعان مربوطه از جمله کمیسیون حفاظت از داده ها (DPC)، کمیسیون اروپا و سایر کشورهای عضو اطلاع رسانی شده است.

تحلیلگران از این تصمیم خیلی تعجب نکردند، زیرا ممنوعیت های مشابهی توسط کمیسیون اروپا و ایالات متحده اعمال شده بود.

برایان هونان، که در امنیت سایبری و حفاظت از داده ها تخصص دارد، گفت. نگرانی اصلی آنها این است که ممکن است تیک‌تاک توسط دولت چین مجبور شود داده های پایگاه کاربران خود را تحویل دهد و اگر برخی از آنها کارمندان دولت باشند، ممکن است دولت چین بتواند روی آن افراد جاسوسی یا نظارت انجام دهد.

اوسیان اسمایث، وزیر دولت در امور دولت الکترونیک، ماه گذشته، اشاره کرد که قرار است مرکز ملی امنیت سایبری رهنمودهای جدیدی را برای دولت در مورد سیاست های دستگاه های اختصاص داده شده به کارمندان دولتی خود صادر کند.

او گفت: این راهنما به طور خاص از هیچ برنامه یا شرکتی نام نمی‌برد بلکه نحوه اندازه‌گیری نوع ریسک انواع مختلف برنامه‌ها و نوع اقدامات احتیاطی را در چه شرایطی توضیح می‌دهد.

مخاطبین، عکس ها، اطلاعات موقعیت مکانی و تعاملات کاربر با سایر برنامه ها از جمله انواع اطلاعاتی هستند که ممکن است از طریق برنامه های رسانه های اجتماعی قابل دسترسی باشند.

هونان خاطرنشان کرد که عملکردهای یکسانی را می توان در سایر برنامه های شبکه اجتماعی که در کشورهای مختلف قرار دارند، یافت.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167235

مهمترین اخبار ایران و جهان: