نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 13:23

مسؤولان در پردیس، با همدلی به مردم خدمت کنند/ وحدت مردم یک واجب عقلی است

امام جمعه پردیس گفت: تمام ما مسؤولان در شهرستان پردیس با تقویت همدلی و هم‌افزایی، اجازه اختلاف و ناراحتی و فاصله بین مسؤولان را نمی‌دهیم تا بتوانیم به این مردم عزیز خدمت بیشتری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در یازدهمین روز سال در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد الغدیر فاز ۴ پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن اشاره به عظمت و شکوه نماز عید سعید فطر در شهرستان پردیس و کشور، اظهار کرد: نماز عید فطری که عاشقان امامت و ولایت، پشت سر مولی و ولی‌امر خود اقامه کردند، نشان داد که این ملت، ملت امام زمان علیه السلام است و همراه مولا و مقتدای خود برای ظهور امام زمان علیه السلام زمینه‌سازی می‌کنند.

وی گفت: این را ملت بصیر ایران می‌دانند که با ولایت رهبر حکیم خود به امام زمان علیه السلام خواهند رسید، لذا این بزدلان ترسو بدانند که این ملت، این انقلاب را با امامت و رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به امام زمان علیه السلام تحویل خواهند داد.

امام جمعه پردیس افزود: نماز عید فطری که در شهرستان پردیس اقامه شد اتحاد، همدلی، همزبانی و یکپارچگی مردم شهرستان پردیس را به نمایش گذاشت و مردم ایمان، معنویت و غیره را با حضور گسترده خود به نمایش گذاشتید.

حجت الاسلام حسینی ضمن تقدیر از مردم شهرستان پردیس، ادامه داد: امیدواریم که این اتحاد را حفظ و روز به روز پر رنگ‌تر و گسترده‌تر کنید و از مسؤولان و اعضای ستاد برگزاری نماز عید فطر که تلاش بسیاری داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن دعوت مسؤولان شهرستان پردیس به همدلی و هم‌افزایی، ابراز کرد: با توجه به این فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری، تمام ما مسؤولان در شهرستان پردیس با تقویت همدلی و هم‌افزایی، اجازه اختلاف و ناراحتی و فاصله بین مسؤولان را نمی‌دهیم تا بتوانیم به این مردم عزیز خدمت بیشتری کنیم.

امام جمعه پردیس ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب، عنوان کرد: رهبری فرمودند؛ «حجاب واجب شرعی و بی‌حجابی حرام شرعی و حرام سیاسی است»، اما نباید وحدت مردم و زیست مهربانانه آنان در کنار یکدیگر شکسته شود.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: وظیفه مسلمانان درباره بی‌حجابی از سوی رهبری مشخص شده است که فرمودند؛ «تذکر لسانی بدهید و بگذرید» و وظایف حکومت هم دیگر برعهده مردم نیست و حکومت خود می‌داند که باید چه کاری انجام بدهد.

وی تصریح کرد: نهی‌ از منکر به‌عنوان وظیفه شرعی مردم، مراتب و ظرایفی دارد و با هدف جلب قلوب مسلمانان به شریعت و حکم خداست و به‌ معنای شکستن وحدت نیست، با همه فرض‌ها، وحدت مردم با عقاید و سلایق متفاوت یک «واجب عقلی» است.

امام جمعه پردیس با اشاره به جنگ ترکیبی، آمریکا و اسرائیل با فرافکنی بر علیه ایران اذعان کرد: کشورهایی مانند سودان در اعتماد به آمریکا شکست خورده‌اند و دشمنان انقلاب اسلامی ایران هرچه توانستند بر علیه ایران قوی تلاش کردند تا ایران را ضعیف و به نابودی بکشانند اما نه تنها نتوانستند، بلکه خود به شکست و ذلت گرفتار شده‌اند.

حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی شوراها بیان کرد: از تمام اعضای شورا استدعا دارم که تا می‌توانند به مردم خدمت کرده و زیرساخت‌هایی را در روستاها ایجاد و تقویت کنند و نسبت به تقویت مساجد، هیات‌ها و مسائل فرهنگی و مذهبی بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دو شهر پردیس و بومهن شورا ندارد، گفت: موقع انتخابات چقدر فریاد زدیم که نگذارید شهر به بی‌شورایی گرفتار بشود که متاسفانه این اتفاق افتاد و شهرهای مهم پردیس بدون شورا اداره می‌شوند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173735

مهمترین اخبار ایران و جهان: