نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 09:48

کاهش ۵۱ درصدی پرونده های قضایی در استان ایلام

ایلام-رئیس کل دادگستری استان ایلام از کاهش ۵۱ درصدی پرونده های قضایی در استان ایلام طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران علیمحمدی صبح سه شنبه در جمع مسئولان انتظامی استان با اشاره به اینکه تعامل دوسویه دستگاه قضایی و پلیس زمینه‌ساز امنیت در جامعه است، گفت: در سایه تعاملات دستگاه قضاء شاهد کاهش ۵۱ درصدی پرونده‌های قضایی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در سال گذشته بیش از یک هزار خدمات قضائی رایگان به مراجعان ارائه کرده است، اظهار کرد: با تلاش پلیس استان بیش از ۱۰۰ محکوم متواری در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی افزایش ۲۱ درصدی مجازات‌های جایگزین و آزادی ۱۲۱ نفر از محکومان دیه با حمایت ستاد دیه استان را از اقدامات شاخص دستگاه قضایی در سال گذشته خواند و تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش و رسیدگی سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی و ارتقاء طرح‌های صلح و سازش از اقداماتی است که دستگاه قضایی در راستای حفظ امنیت در جامعه دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات ارزنده پلیس در برخورد با سارقان، گفت: بخش اعظمی از سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد و لازم است با تدوین برنامه‌های هدفمند معتادان متجاهر در استان ساماندهی شوند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اجرای طرح‌های نوروزی پلیس را هدفمند و موثر دانست و گفت: پلیس با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در نوروز ۱۴۰۲ توانست ضمن برقراری امنیت برای شهروندان محیطی امن و بانشاط و را برای مسافران نوروزی فراهم کند که این امر جای تقدیر دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126335

مهمترین اخبار ایران و جهان: