نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 00:21

استفاده از ظرفیت‌های بالقوه داخلی برای تحقق شعار سال/جذب سرمایه‌گذار منجر به رشد تولید می‌شود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورمان منابع خدادادی و باالقوه زیادی دارد که دولتمردان با تلاش مضاعف و توجه به این ظرفیت‌های داخلی می‌توانند زمینه تحقق شعار سال را فراهم سازند و در این مسیر هم باید از توان افراد صاحب ایده، متخصص و توانمند بهر بگیرند.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: هر ساله مقام معظم رهبری با نگاه تیزبینانه و با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور، عناوینی را برای سال‌ها انتخاب می‌کنند که این نام‌گذاری‌ها تنها یک شعار نیست بلکه نقشه راه برای آحاد ملت به ویژه مسئولان و دست‌اندرکاران است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: شعار امسال در ادامه شعارهای سال قبل و با محوریت تولید و اقتصادی است و این نشان از هوشمندی و آینده‌نگری رهبری دارد، مقام معظم رهبری با تسلطی که بر اوضاع کشور و شرایط منطقه و جهان دارند شعارهایی را انتخاب می‌کنند که جدای از راهکار برای حل مشکلات موجود در کشور، بلکه چشم‌انداز توسعه همه‌جانبه در آن نمایان است.

 وی خاطرنشان کرد: انتخاب شعار  امسال نیز با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» نویدبخش روزهای خوب برای ایران و امیدآفرینی در جامعه است، لذا می‌طلبد مسئولان با عزم جهادی و تلاش مضاعف زمینه عملیاتی کردن آن را فراهم سازند و نگذاریم این شعارها در حد شعار و سرتیتر سخنرانی‌ها باقی بماند بلکه تاثیرات عملیاتی‌شدن این شعارها باید در جامعه به صورت ملموس نمایان شود.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه امروز مردم از تورم و مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می‌برند، گفت: رشد تولید در کشور موجب افزایش فرصت‌های شغلی و در نتیجه رفع مشکل بیکاری می‌شود اگر زمینه تحقق شعار سال به صورت کامل فراهم شود قطعا بسیاری از مشکلاتی امروز جامعه برطرف خواهد شد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور در راستای تحقق و عملیاتی کردن شعار سال بهره‌گیری شود، تا شاهد پایین آمدن نرخ تورم و رفع مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.

وی اذعان داشت: کشورمان منابع خدادادی و باالقوه زیادی دارد که دولتمردان با تلاش مضاعف و توجه به این ظرفیت‌های داخلی می‌توانند زمینه تحقق شعار سال را فراهم سازند و در این مسیر هم باید از توان افراد صاحب ایده، متخصص و توانمند بهر بگیرند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مهار تورم در نقاط کمتر توسعه‌یافته با ایجاد ظرفیت‌های اشتغال ممکن می‌شود لذا می‌طلبد مسئولان در این راستا برنامه‌ریزی‌های اصولی داشته باشند و از ظرفیت‌های منطقه‌ در راستای مهار تورم استفاده کنند.

ماموستا رستمی جذب سرمایه‌گذار را یکی دیگر از راه‌های ایجاد اشتغال، رشد تولید و کاهش تورم دانست و گفت: استان کردستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صنایع، معادن، کشاورزی، مرز و دروازه صادرات دارد که استفاده از آنها زمینه‌ساز کمک به تحقق شعار سال خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126135

مهمترین اخبار ایران و جهان: