نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 14:13

پیگیری مجوز پاکسازی رودخانه قوری‌چای از ضایعات سفال و سرامیک

همدان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت:اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پیگیر صدور مجوز لایروبی و پاکسازی رودخانه قوری‌چای از ضایعات سفال و سرامیک هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده فاطمه موسوی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۱۰ تن زباله عادی و ویژه در شهرستان بهار تولید می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید پسماند در شهر بهار به ۴۰ تن، لالجین ۱۸ تن، صالح آباد ۲۵ تن و مهاجران نیز به ۱۰ تن در روز می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین تولید پسماند در روستاهای بخش مرکزی به ۶۰ تن، روستاهای بخش صالح آباد ۲۱۲ تن و روستاهای بخش لالجین ۲۶۳ تن در ماه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار با اشاره به اینکه پسماندهای پزشکی در بیمارستان آیت الله بهاری حدود ۹ تن در سال است، تصریح کرد: این پسماندها پس از بی خطرسازی به سایت دفن پسماندهای پزشکی همدان منتقل می‌شود.

موسوی افزود: پسماندهای تولیدی مطب‌ها و مراکز خصوصی هم حدود ۵۰ کیلو در هفته است که پس از بی خطرسازی به سایت دفن پسماندهای پزشکی همدان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته زمین پاک «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز» انتخاب شده است، گفت: بیشتر مشکل این شهرستان رها سازی زباله و تخلیه ضایعات سفال و سرامیک در محورهای لالجین به لتگاه و آقبلاغ لتگاه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1165335

مهمترین اخبار ایران و جهان: