نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 19:37

جهاد تبیین و امید آفرینی رویکرد اصلی هفته فرهنگی تفرش باشد

اراک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جهاد تبیین و امید آفرینی باید رویکرد اصلی برنامه های هفته فرهنگی در تفرش و سایر شهرستان ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری عصر دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی که به مناسبت هفته فرهنگی تفرش در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت :۴۳ برنامه در هفته فرهنگی تفرش برنامه ریزی شده است و جهاد تبیین و امید آفرینی باید رویکرد اصلی برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد جهاد تبیین است و با توجه به اینکه در آستانه هفته فرهنگی تفرش هستیم این مهم باید در دستور کار باشد و تعامل و هم افزایی در این خصوص توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده و امروز همه امیدشان به جنگ رسانه‌ای و دروغ پردازی در فضای مجازی است و لذا همه باید خود را مجهز به جهاد تبیین کنیم و جهاد تبیین باید در جامعه و خصوصاً در بین نسل جوان نهادینه سازی شود و برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها یک فرصت ارزشمند برای تحقق جهاد تبیین است.

نظری اضافه کرد: شهرستان تفرش از بعد تاریخی با اهمیت و قدمت دیرینه دارد و در اجرای برنامه‌های فرهنگی به معرفی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی توجه شود.

وی یکی از شاخصه‌های شهرستان تفرش را مهد تعزیه بودن آن دانست و افزود: تعزیه یک فرهنگ دینی برگرفته از حماسه عاشورای حسینی است و باید در این خصوص اقدامات ویژه در دستور کار باشد و آموزش جوانان و نوجوانان علاقمند به حوزه تعزیه می‌تواند در ترویج و تقویت این فرهنگ نقش مهمی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: در شرایطی که دشمن در جنگ شناختی باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده توجه به شعائر دینی و مذهبی می‌تواند آنها را از توطئه‌های دشمنان در امان نگه دارد.

وی تأکید کرد: پای کار آمدن همه ظرفیت‌های شهرستانی و تعامل دستگاه‌های استانی برای باشکوه برگزار شدن هفته فرهنگی تفرش مورد توجه باشد و مدیریت شهری در این خصوص نقش ویژه ای دارد و لازم است از تجربیات ارزشمند سایر شهرستان‌ها بهره گیری شود.

نظری افزود: اجرای برنامه‌ها با محوریت خدمت رسانی خصوصاً در حوزه بهداشت و سلامت قطعاً برکات فراوانی خواهد داشت و می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های پزشکان علاقمند و گروه‌های جهادی اقدامات خوبی اجرا کرد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به جوانی جمعیت و فرزند آوری پیوست برنامه‌های فرهنگی باشد و نیاز است با ابتکار و خلاقیت برنامه‌های ویژه ای در راستای تقویت بنیان خانواده عملیاتی شود و برنامه‌ها علاوه بر بعد تبلیغاتی باید بعد گفتمان سازی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180935

مهمترین اخبار ایران و جهان: