نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 09:56

تامین مالی پروژه مصلی تهران از مسیر گردش صندوق ملی مسکن

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: در پروژه تامین مالی مصلی تهران، صندوق مطابق قانون، عامل پرداخت است و تامین مالی از بخشی دیگر به صندوق واریز و از مسیر صندوق به پروژه تخصیص پیدا می‌کند.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به شیوه تامین مالی توسط صندوق ملی مسکن اظهار داشت: تعدادی از پرداختی‌های صندوق ملی مسکن نظیر پرداخت یارانه سود، مشارکت در ساخت و پوشش مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن قابل بازپرداخت به صندوق ملی مسکن نیست.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به تامین مالی قابل بازگشت به صندوق گفت: برخی از پرداختی‌های صندوق ملی مسکن نظیر ارائه تضامین و تسهیلات قرض الحسنه قابلیت بازگشت به صندوق ملی مسکن را دارد.

وی افزود: البته در مواردی صندوق ملی مسکن عامل پرداخت است و وجهی از صندوق کم نمی‌شود، برای مثال در پروژه تامین مالی مصلی تهران، صندوق مطابق قانون عامل پرداخت است و تامین مالی از بخشی دیگر به صندوق واریز و از مسیر صندوق به پروژه تخصیص پیدا می‌کند و در حقیقت پرداخت از مسیر گردش صندوق انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: نظام بانکی مطابق قانون جهش تولید مسکن برای پرداخت نکردن تسهیلات ساخت مسکن در 2 سال گذشته باید 140 هزار میلیارد تومان جریمه مالیاتی پرداخت کند و این مبلغ به صندوق ملی مسکن منتقل خواهد شد.

*منابع صندوق به صورت قابل بازگشت هزینه شود

به گزارش فارس، کارشناسان اعتقاد دارند، همه پرداختی‌های صندوق ملی مسکن باید به شیوه تسهیلات قرض الحسنه انجام شده و پول بار دیگر به صندوق بازگشته و جهت تامین مالی سایر پروژه‌ها استفاده شود.

چنین رویکردی می‌تواند از صندوق ملی مسکن، یک نهاد پویا در جهت تامین مالی ساخت مسکن به عنوان مهمترین نیاز مردم بسازد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540535

مهمترین اخبار ایران و جهان: